Jump to content

broken


melin1971

Recommended Posts

Vad händer om ledaren bryter, och så slår man för de andra enheterna, ex. en klarar sig och en bryter, sen slår man ju för att NMC för att ledaren bryter, men för den som bröt i själva eldstriden. slår man på hand brutna sida eller den vanliga sidan för ledar brytningen?. Sen undrar jag om smoke, är de verkligen så att för att lyckas kasta rök, så ska man slå samma eller mindre än den lilla siffran vid FP siffran? eftersom jag har vissa trupper som har smoke 1. .verkar konstrigt att behöva slå en 1 för att kasta rök. så kass är ju inte ens en nyinryckt värnpliktig :D

Link to comment
Share on other sites

Vad händer om ledaren bryter, och så slår man för de andra enheterna, ex. en klarar sig och en bryter, sen slår man ju för att NMC för att ledaren bryter, men för den som bröt i själva eldstriden. slår man på hand brutna sida eller den vanliga sidan för ledar brytningen?

 

Den brutna sidan.

 

Sen undrar jag om smoke, är de verkligen så att för att lyckas kasta rök, så ska man slå samma eller mindre än den lilla siffran vid FP siffran? eftersom jag har vissa trupper som har smoke 1. .verkar konstrigt att behöva slå en 1 för att kasta rök. så kass är ju inte ens en nyinryckt värnpliktig :D

 

Precis så kass är man om man har en 1:a! :P

Har man enheter med Smoke Exponent på 1 ska man inte basera sitt uppdrag på att man får fram rök, utan bara försöka använda den om man har poäng över. Se det som en bonus!

Link to comment
Share on other sites

Den brutna sidan.

Precis så kass är man om man har en 1:a! :P

Har man enheter med Smoke Exponent på 1 ska man inte basera sitt uppdrag på att man får fram rök, utan bara försöka använda den om man har poäng över. Se det som en bonus!

 

 

 

Jag tackar för de snabba svaret. så med en smoke på 1..så snubblar killen på sina egna skor han kastar hehe. men på de första. då spelade vi rätt. var ju gött att höra

Link to comment
Share on other sites

Att ha ett värde i något handlar inte om att lyckas eller inte. Det handlar om att placera saker och ting på rätt plats i rätt ordning under korrekta omständigheter.

 

Det är knappast så att ingen inte lyckas kasta en rökgranat, utan snarare så att man inte lyckas lägga dom på rätt plats, medan någon täcker för en etc... Mannen som ska kasta den där granaten kanske inte vågar sticka upp huvudet för att fiende skjuter mot hans position. Mängder av faktorer är avgörande och Smoke exponenten visar hur många män i gruppen som har tillräckligt mycket erfaranhet för att kasta tillräckligt många granater för att det ska bli tillräckligt mycket skydd! :)

Link to comment
Share on other sites

Vad händer om ledaren bryter, och så slår man för de andra enheterna, ex. en klarar sig och en bryter, sen slår man ju för att NMC för att ledaren bryter, men för den som bröt i själva eldstriden. slår man på hand brutna sida eller den vanliga sidan för ledar brytningen?.

 

Om en ledare bryter så tar inte dom övriga enheter en LLMC (Leader Loss Morale Check), utan endast en

LLTC (Leader Loss Task Check) och eftersom en LLTC är som en PTC så tar inte brutna enheter en sådan så i det fallet spelare det ingen roll vilken morale den har på den brutna sidan.

 

Om ledare dör däremot, så är det en LLMC och då spelare det roll.

Link to comment
Share on other sites

Om en ledare bryter så tar inte dom övriga enheter en LLMC (Leader Loss Morale Check), utan endast en

LLTC (Leader Loss Task Check) och eftersom en LLTC är som en PTC så tar inte brutna enheter en sådan så i det fallet spelare det ingen roll vilken morale den har på den brutna sidan.

 

Om ledare dör däremot, så är det en LLMC och då spelare det roll.

 

 

eh..ok. då gjorde vi fel i alla fall med andra ord. Frö vi gjorde en NMC även på den brutna enheten efter Leadern bröt.

Link to comment
Share on other sites

Att ha ett värde i något handlar inte om att lyckas eller inte. Det handlar om att placera saker och ting på rätt plats i rätt ordning under korrekta omständigheter.

 

Det är knappast så att ingen inte lyckas kasta en rökgranat, utan snarare så att man inte lyckas lägga dom på rätt plats, medan någon täcker för en etc... Mannen som ska kasta den där granaten kanske inte vågar sticka upp huvudet för att fiende skjuter mot hans position. Mängder av faktorer är avgörande och Smoke exponenten visar hur många män i gruppen som har tillräckligt mycket erfaranhet för att kasta tillräckligt många granater för att det ska bli tillräckligt mycket skydd!

 

Håller med. Detta fenomen blir ännu tydligare när man missar när man skjuter SMOKE från ordonance.

Link to comment
Share on other sites

Om en ledare bryter så tar inte dom övriga enheter en LLMC (Leader Loss Morale Check), utan endast en

LLTC (Leader Loss Task Check) och eftersom en LLTC är som en PTC så tar inte brutna enheter en sådan så i det fallet spelare det ingen roll vilken morale den har på den brutna sidan.

 

Om ledare dör däremot, så är det en LLMC och då spelare det roll.

 

Ibland är det bra att läsa HELA frågan innan man svarar! Sorry. :D

Link to comment
Share on other sites

Håller med. Detta fenomen blir ännu tydligare när man missar när man skjuter SMOKE från ordonance.

 

 

känsligt ämne det där med smoke =), jo jag kan förstås tänka mig att de ska simulera att man får den rätt i tex rätt vindriktning mm. men endå...en ETTA ;)

Link to comment
Share on other sites

Ang rökgranater är det också en fråga OM de har granater alls, och hur många.

 

När man talar om LLTC, kan det vara värt att jag häromdan lärde mig en ny ASL-regel, nämligen att Japaner visst kan ta LLMC, om de är brutna. Endast unbroken japaner tar LLTC i stället för LLMC.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Ang rökgranater är det också en fråga OM de har granater alls, och hur många.

 

När man talar om LLTC, kan det vara värt att jag häromdan lärde mig en ny ASL-regel, nämligen att Japaner visst kan ta LLMC, om de är brutna. Endast unbroken japaner tar LLTC i stället för LLMC.

Janusz

 

 

Så de klas sa gäller inte japaner....suck..vad har jag gett mig in i

:blink:

Edited by melin1971
Link to comment
Share on other sites

Men då dyker det upp en annan fråga för mig, om nu den brutna enheter inte klarar en PTC för ledaren bröt. Vad händer då med den enhetern .för enheten kan ju rimligt vis inte då routa eftersom den är pinned. Elimenieras den eller vad händer?

 

 

GLÖM DENNA FRÅGA...tänk om man läser svaren innan!!!!!

Edited by melin1971
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...