Jump to content

Steeple och kyrkor


Daniel

Recommended Posts

Hej!

 

Vi ska spela Critical Hits Cemetery Hill CG och har stött på ett problem. Det finns en kyrka på kullen (Cemetery Hill) vars symbol (ett vitt kors) inte innehåller en svart prick. Enligt regelboken så definieras en kyrka med steeple som just ett vitt kors med en svart prick. Dock står det inget om endast ett kors utan svart prick.

 

Någon som vet hur det är, finns det kyrkor som ser ut på båda sätten eller är det ett fel i kartan/overlayen?

 

// Daniel

Edited by Daniel
Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Vi ska spela Critical Hits Cemetery Hill CG och har stött på ett problem. Det finns en kyrka på kullen (Cemetery Hill) vars symbol (ett vitt kors) inte innehåller en svart prick. Enligt regelboken så definieras en kyrka med steeple som just ett vitt kors med en svart prick. Dock står det inget om endast ett kors utan svart prick.

 

Någon som vet hur det är, finns det kyrkor som ser ut på båda sätten eller är det ett fel i kartan/overlayen?

 

Jag vill minnas att Critical Hit på Avalon Hill tiden gjorde upp med AH att inte använda vissa typer av terränggrafik på sin kartor. Tror det var i samband med att AH och CH hade en copyright dust.

 

Dock vet jag inte om Cemetary Hill kartan är från innan den tiden. Den kanske till och med är från innan en Steeple fanns definierad i regelboken överhuvud taget.

 

Det är nog bara att ni som skall spela bestämmer det själva på ena eller andra sättet.

Link to comment
Share on other sites

Det är nog bara att ni som skall spela bestämmer det själva på ena eller andra sättet.

 

Tycker vi har den med steeple när den är i de allierades ägo och utan steepel när den tillhör axelmakterna

 

:P

Link to comment
Share on other sites

Det här är en av anledningarna varför jag väljer bort Critical Hit scenarion. Alltid är det någon oklarhet som man måste reda ut innan man börjar spela, eller än värre, någon oklarhet som man måste reda ut när man spelar.

 

Förutom Critical Hits produkter har jag upplevt samma sak med HOB:s SS-III pack och dom senaste minipacken.

Link to comment
Share on other sites

Jag är också lite tveksam till CH:s saker och min tvivel har ju inte direkt minskat med det här.

 

Jag tycker att vi kör med Steeple ALLTID, eller endast då vi har en HMG + HS i kyrkan! :)

 

Brain: Våra (Mats och mina) Paras kommer tyvärr ner som 228:or och måste leta efter vapen... kanske inte ska droppa dom rakt på era enheter då! :(

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Brain: Våra (Mats och mina) Paras kommer tyvärr ner som 228:or och måste leta efter vapen... kanske inte ska droppa dom rakt på era enheter då! :(

// Daniel

 

Ja till Steeple, alla lägen

 

CH känns som extremt luddiga. Roar på Cemetary hill: Allies 6 Axis 2, betyg 5,5 (max 10)

 

Får väl dra vårt strå till stacken sen...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...