Jump to content

Fanatic & disrupted


Janusz

Recommended Posts

Detta hittar jag i regelboken:

 

1: (10.8) "Fanatic units are not subject to Disruption, ...".

 

2: (19.12) "...fanatic units...are never Disrupted,...".

 

men sen, senare i regeln, står det "Disrupted personel remain disrupted until rallied or captured."

 

Min fråga är om en disrupted enhet förblir disrupted om den blir fanatisk? Naturligtvis kan detta tyckas vara hårklyveri, men det kan faktiskt hända. En conscript i bypass missar en MC med massor, och disruptar. Därmed dyker han in i den fina fabriken han står utanför. Och gissa om alla ryssar är fanatiska i fabrik?

 

Min magkänsla är att reglerna är skriva med avsikt att skydda fanatiska enheter från att bli disrupted. Den omvända ordningen är inte alls lika tydlig. Särskilt regeln med "higher numbered rule" gör väl att 10.8 blir helt ointressant, men gäller det också inom en och samma regelparagraf?

 

Kliar mig i huv'et

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Så fort den Disruptade enheten blir Fanatisk så förlorar den Disrupt-status på grund av att den Fanatiska enheten inte kan vara Disrupted.

Vad skulle säga emot detta?

 

Det som talar för motsatsen är att den regel som har högt prioritet, dvs. står längst bak i boken, är

 

"Disrupted personel remain disrupted until rallied or captured."

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Hej Grabbar

 

Eftersom reglerna inte motsäger varandra så gäller de som de står.

Då Fanatic units inte kan vara Disrupted så är de ju inte Disrupted och därmed motsäger inte reglerna varandra och "Highest Numbered Rule"-paragrafen skall inte användas.

Simple as that! Varför skapa ännu en storm i ett vattenglas?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...