Jump to content

D 3.51 Maintaining CA


Olsson

Recommended Posts

Efter gårdagens trevliga FTF mot FK.Ståhl i, J43 - 3rd RTR IN THE RAIN.

Blev jag utsatt för, och använde även själv tekniken att ändra TCA och skjuta CMG för att därefter kunna skjuta MA utan att påverkas av CASE A.

Enl. D3.51 är detta dock inte tillåtet. MA påverkas i sitt 1:a skott av alla föregående TCA/VCA ändringar i fasen.

Anledningen att jag tar upp det här är att Fk.Ståhl påstod att detta var en praktiserad teknik (han har varit på tournaments, det har inte jag).

Vad tror ni ? Är detta något som ofta spelas fel.

 

Hur det gick i scenariot ? Jag förlorade förstås (som tysk) :( , annars skulle jag ju inte vara här och gnälla ;) .

Link to comment
Share on other sites

Vill understryka att detta regelbrott inte på något sätt påverkade utgången av scenariot.

Jag sköt dessutom vid tillfälle med LMG mot AFV i AFPh, inte heller det tillåtet (A9.51 Area fire).

Link to comment
Share on other sites

Jag kommer faktiskt till Örebro nu på måndag. Är det någon av er som har tid med ett scenario? Själv har jag ju höstlov! :D

Tyvärr inte jag. Men hör med Matts. Jag tror iofs att han jobbar. Vi hade ingen speldag i v44 som alternativ för vårat FTF.

Link to comment
Share on other sites

Hej grabbar,

 

Ibland får man för sig att man minns saker ...

Ni kommer nog att märka det när ni blir lika gamla som jag. Jag blandade förmodligen ihop det där med att man får en fri VCA-vridning om man skjuter MG:s med tanken(något som jag inte heller behärskar). Dessutom ville jag ju så förtvivlat gärna vinna. :D

Hur som helst var 3d RTR in the rain ett trivsamt scenario.

 

Och Martin: Kan du inte välja bättre veckor för dina höstlov? Jag jobbar hela veckan och åker bort över helgen, så det är tyvärr kört för min del. Annars hade jag vikt ett playtest-scenario med superitalienare just med tanke på ett framtida möte med dig ...

En annan gång, kanske? Det vore roligt att spela mot dig någon gång.

 

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...