Jump to content

Hero och Cowering


Daniel

Recommended Posts

Hejsan!

 

Nu är det en regel som förbryllar mig!

Enligt A15.24 säger att en Hero ej kan förebygga cowering för andra enheter i

en FG. Min fråga är då, hur går man till väga för att lösa en attack som cowerar?

 

Min gissning är att man utför attacken på nästa lägre kolumn men sedan när man kör RS för att se vem som cowerar då ej markerar Hero:n med Final Fire om han/hon väljs!

 

Stämmer detta?

 

Tackar!

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Hejsan!

 

Nu är det en regel som förbryllar mig!

Enligt A15.24 säger att en Hero ej kan förebygga cowering för andra enheter i

en FG. Min fråga är då, hur går man till väga för att lösa en attack som cowerar?

 

Min gissning är att man utför attacken på nästa lägre kolumn men sedan när man kör RS för att se vem som cowerar då ej markerar Hero:n med Final Fire om han/hon väljs!

 

Stämmer detta?

 

Jag kunde inte hitta något exakt i reglerna, men jag skulle nog spela så att Hero:n inte tas med i RS - utan endast dom enheterna som kan "cowra".

Link to comment
Share on other sites

Min gissning är att man utför attacken på nästa lägre kolumn men sedan när man kör RS ...

 

Är det så att hela FG-attacken går ned på nästa lägre kolumn? (Är det inte bara lägre FP för de enheter som cowrar, medans resten av FG deltar med normal FP? )

( Hmm, jag verkar aldrig lära mig de här reglerna och ingen ASLRB tillgänglig nu.)

/Thomas

Link to comment
Share on other sites

Är det så att hela FG-attacken går ned på nästa lägre kolumn? (Är det inte bara lägre FP för de enheter som cowrar, medans resten av FG deltar med normal FP? )

( Hmm, jag verkar aldrig lära mig de här reglerna och ingen ASLRB tillgänglig nu.)

/Thomas

Nej, hela FG går ner en (eller två om det finns Green/Conscript involverade) kolumn.

 

"The penalty for rolling Doubles without leadership direction is that the attack is resolved on the next lower column of the IFT."

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...