Jump to content

SW för Amerikaner i DYO


Daniel

Recommended Posts

Tjenare!

 

Jag hoppas att någon vill hjälpa mig med en sak. Jag är riktigt intresserad av

att spela ett paradrop mission i SASL med amerikaner som FRIENDLY, tyvärr så äger jag inte Yanks utan endast Paratrooper och ASLSK1 och det betyder att

jag inte har någon info om SW:s som delas ut. :(

 

Tänkte bara höra om det är någon som ville ge mig antalet av varje SW som

man får 1944 och då man har 10st 747:or.

 

Tackar!

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

10 st elit, säger du.

Ta en ordentlig näve med MMGs, HMGs och baz-44. Strö över lite mortar 60mm som garnityr, och smaka av med 9-2 och bättre ledare.

 

Det är ju ett amerikanskt spel, trotts allt ;)

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Hej Daniel,

 

Det där är ju en specialstyrka som inte finns med i någon "officiell" SASL-uppsättning (S18.57). Den här Band of brothers-kopian finns på Hans Mielants hemsida,

http//:www.geocities.com/hmielants/SASLHCBandofbrothers.htm

 

E Coy/2nd battalion/506th Parachute infantry regiment/101st Airborne div:

Leaderx4; 747x10; 337x3; 127x6;50.cal HMG; MMGx2; 60 mm mortarM2 x3; Bazx3.

ELR=5.

 

Lycka till!

Matts

Link to comment
Share on other sites

E Coy/2nd battalion/506th Parachute infantry regiment/101st Airborne div:

Leaderx4; 747x10; 337x3; 127x6;50.cal HMG; MMGx2; 60 mm mortarM2 x3; Bazx3.

 

Tackar, ska prova med den uppsättningen.

 

Jag har egentligen inte tittat så mycket på kap. H men när man spelar SASL så får man 130 BPV att handla MMC:s för och därefter bestämmer man antalet ledare genom att dela antalet MMC-squads med LG. I mitt fall skulle det bli 10 / 5.5 = 1.8xxxxx vilket skulle leda till en 7-0 för fraction samt en 8-0 som jag misstänker kan bytas mot nästa, alltså en 8-1?

Stämmer detta?

 

Sedan är det ju lite surt då att ingen info för Amerikaner följer med i Paratroopers! :(

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

...för att följa upp med det som står i kap. H om SW för amerikaner; 13.33 Sq.E. ger följande SW:

 

.50cal HMG, HMG, 2xMMG, 2xLt MTR, 2xBAZ

 

Troligen ligger tidigare föreslagen uppsättning närmare historien, men ovanstående är vad kap. H ger.

Link to comment
Share on other sites

Troligen ligger tidigare föreslagen uppsättning närmare historien

 

Nu kommer jag vara jobbig igen! :D

 

Men, jag ser faktiskt inte brickorna av en ledare eller ett suport weapon som en ledare eller ett suport weapon. Jag ser en ledare i ASL som en ledare som kan göra någon skillnad i striden. Ett ryskt kompani bestod säkert av en massa ledare. Dom flesta osäkra på att göra fel, fega, försenade eller vad som helst. Bara någon kom att kunna spela roll i striden. Och det är bara en sån ledare som blir en ASL bricka. Samma sak gäller för suport weapons. Jag har med andra ord en ganska abstrakt bild över vad en bricka i ASL symboliserar.

Link to comment
Share on other sites

Men, jag ser faktiskt inte brickorna av en ledare eller ett suport weapon som en ledare eller ett suport weapon. Jag ser en ledare i ASL som en ledare som kan göra någon skillnad i striden. Ett ryskt kompani bestod säkert av en massa ledare. Dom flesta osäkra på att göra fel, fega, försenade eller vad som helst. Bara någon kom att kunna spela roll i striden. Och det är bara en sån ledare som blir en ASL bricka. Samma sak gäller för suport weapons. Jag har med andra ord en ganska abstrakt bild över vad en bricka i ASL symboliserar.

Javisst! Det jag menade var att det som står i regelboken om SW för jänkarna är generella siffror för US Army. Om någon har bemödat sig att ta fram siffror speciellt för fallskärmsjägare så kan de stämma bättre än de som gäller generellt för amerikaner. Uppsättningarna var ju inte olika; tror att det bestod i att den föreslagna uppsättningen hade en HMG mindre och en BAZ mer - vilket verkar rimligt för fallskärmsjägare.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...