Jump to content

Classe

Members
  • Posts

    119
  • Joined

  • Last visited

Classe's Achievements

Newbie

Newbie (1/14)

0

Reputation

  1. Hela listan: Place Name Points Tiebreaker CVP for CVP ag CVP diff Games played 1 Olle G 4 13 14 15 -1 5 2 Martin S 4 12 35 29 6 5 3 Claes R 4 8 13 25 -12 4 4 Tomas D 3 13 32 45 -13 5 5 Andreas C 3 12 24 22 2 5 6 Melvin F 3 11 25 23 2 5 7 Patrik M 3 11 16 15 1 4 8 Johan S 3 10 26 27 -1 5 9 Daniel Q 3 9 30 27 3 5 10 Mattias R 2 16 25 21 4 5 11 Klas M 2 15 32 33 -1 5 12 Roger S 2 13 37 20 17 5 13 Peter R 2 11 29 20 9 5 14 Pär Nilsson 2 10 33 25 8 5 15 Patrik G 1 13 24 14 10 4 16 Mats D 1 12 17 21 -4 5 17 Erik L 1 9 17 21 -4 4 18 Mattias C 0 8 0 26 -26 5 CVP: Place Name CVP for CVP against CVP diff 1 Roger S 37 20 17 2 Patrik G 24 14 10 3 Peter R 29 20 9 4 Pär Nilsson 33 25 8 5 Martin S 35 29 6 6 Mattias R 25 21 4 7 Daniel Q 30 27 3 8 Andreas C 24 22 2 9 Melvin F 25 23 2 10 Patrik M 16 15 1 11 Johan S 26 27 -1 12 Klas M 32 33 -1 13 Olle G 14 15 -1 14 Mats D 17 21 -4 15 Erik L 17 21 -4 16 Claes R 13 25 -12 17 Tomas D 32 45 -13 18 Mattias C 0 26 -26 Rating: Name Rating Games Played Patrik M 1,263 14 Melvin F 1,235 20 Claes R 1,188 19 Martin S 1,168 20 Michael H-L 1,151 10 Olle G 1,136 19 Daniel Q 1,089 20 Johan S 1,082 19 Andreas C 1,064 20 Johan L 1,053 10 Mattias R 1,052 10 Björn D 1,050 5 Antti 1,047 5 Bo S 1,029 10 Lars K 1,020 10 Klas M 1,006 20 Peter S 972 10 Roger S 955 14 Pär Nilsson 955 5 Veikko 946 5 Patrik G 934 4 Peter R 932 16 Håkan M 929 5 Robert M 920 15 Erik L 918 4 Tomas D 915 15 Fredrik L 900 2 Tuomo L 897 5 Mats D 885 20 Martin H 871 5 Björn H 868 3 Johan S 863 5 Henrik S 821 8 Fredrik H 773 5 Mattias C 765 5
  2. 2.6 ENEMY AFV: A vehicle cannot voluntarily stop or end its Mph in Motion in an enemy AFV's hex (whether Known or not) unless it can do so out of that AFV's LOS (i.e., while Bypassing a hexside opposite that of the DEFENDER's Bypass AFV), or unless it can, at the moment and position of entry into that hex, attack that AFV (regardless of its To Hit possibility) and be capable of destroying or shocking it with an Original TK or IFT DR of 5 (using a non-Depleteable ammo type available to the vehicle). A vehicle thus barred from remaining in an AFV's hex may not attempt ESB in that hex. Jag tolkar detta som att man måste kunna förstöra AFV:n från den rutan man entrar. Dvs en Sherman som entrar en Panther från front target facing (både TCA och VCA) får inte stanna i dess ruta medan om den entrar från sidan så får den det. Hur tolkar ni regeln?
  3. Jag tycker man ska tackla problemet genom att spela på brädena.
  4. Classe

    Slå TK DR

    Skämt åsido håller jag med Janusz om att searching verkar lite snedvridet. Läser man reglerna så blir det ju svårare att leta när man har färre accesible hexes. Djungelregeln kan man iof tolka så att man måste stryka två djungel hexes jämfört med en vanlig hex så slipper man räkneövningen med 6-dr. Om det bara finns en/udda djungel hexes så måste man stryka ytterligare en vanlig hex för att stryka djungelhexen (dvs rent praktiskt stryker man inte djungelhexen). Men problemet med non-accessible hexes kvarstår.
  5. Classe

    Slå TK DR

    Jag brukar "searcha" min hip-lapp offboard
  6. Classe

    Slå TK DR

    Du kan få slå mina slag annars
  7. Classe

    Slå TK DR

    Jag håller med Matthias. Bara det är slumpmässigt så är det strunt samma om man själv håller i tärningarna. Kan även vara en dator med schysst slumptalsgenerator.
  8. Dessutom har jag för mig att åtminstone ett var på en av de Koskenkorva-doftande spelturnéerna till vårt östra grannland. Något som möjligen kan bidra till mitt något dimmiga minne av dessa scenarior.
  9. Jag tror att jag spelat två. Ett där man skulle ta någon bro om jag minns rätt och ett ökenscenario. Men det var skitlänge sen så jag minns inga detaljer (eller namn). Kan minnas fel också ...
  10. Kan intyga att trean är bättre än ettan och tvåan. Passar mer in i ursprungsserien. Ingen Jar-Jar Binks (i varje fall säger han inget) och ingen fånig löpande bandet scen a la tvåan.
  11. Vi tycker tabellerna är självförklarande Patrik har rätt om tiebreakers. Tiebreaker 2 är skillnaden i CC CVP poäng men jag tror det var det du menade. Det finns även en tredje tiebreaker och det är antalet dödade CVP poäng i CC. Har för mig också att vi har en fjärde tiebreaker (står nedskrivet någonstans) som helt enkelt är lottning. Tiebreaker 3 och 4 behövdes inte i år för att skilja på folk.
  12. Jag biddade R2 mot dig om jag minns rätt.
  13. Du nådde inte riktigt till mina höjder i rating Martin
  14. Rating: Place Name Rating Games Played 1 Melvin F 1,269 15 2 Patrik Manlig 1,259 10 3 Michael Hastrup-Leth 1,151 10 4 Claes R 1,133 15 5 Martin S 1,131 15 6 Daniel Q 1,088 15 7 Olle G 1,080 14 8 Johan S 1,078 14 9 Mattias Rönnblom 1,070 5 10 Johan L 1,053 10 11 Björn D 1,050 5 12 Andreas C 1,049 15 13 Antti 1,047 5 14 Bo Siemsen 1,029 10 15 Klas M 1,026 15 16 Lars Klysner 1,020 10 17 Peter Struiff 972 10 18 Veikko 946 5 19 Roger Sjögren 939 9 20 Håkan M 929 5 21 Robert M 920 15 22 Peter R 917 11 23 Mats D 909 15 24 Fredrik L 900 2 25 Tuomo L 897 5 26 Martin Houmöller 871 5 27 Björn Hedberg 868 3 28 Johan Sjökvist 863 5 29 Tomas Davidson 846 10 30 Henrik Sanneson 821 8 31 Fredrik H 773 5
  15. CC resultat: Place Name CVP for CVP against CVP diff 1 Patrik Manlig 37 8 29 2 Bo Siemsen 37 10 27 3 Melvin F 35 19 16 4 Mattias Rönnblom 23 12 11 5 Olle G 22 14 8 6 Robert M 15 8 7 7 Lars Klysner 11 4 7 8 Mats D 4 3 1 9 Peter R 8 8 0 10 Roger Sjögren 13 15 -2 11 Michael Hastrup-Leth 12 14 -2 12 Andreas C 9 11 -2 13 Klas M 18 22 -4 14 Martin S 13 18 -5 15 Tomas Davidson 12 17 -5 16 Johan S 12 18 -6 17 Peter Struiff 4 10 -6 18 Henrik Sanneson 3 12 -9 19 Daniel Q 11 24 -13 20 Johan Sjökvist 9 25 -16 21 Claes R 7 23 -16 22 Martin Houmöller 14 34 -20
×
×
  • Create New...