Jump to content

Gott nytt år grabbar + lite regelfrågor


Bergwall
 Share

Recommended Posts

Lite regelfrågor ifrån igår + en bonus.

1. Kan en ledare ta över ett SW ifrån en bruten enhet i movement fasen?

2. Kan en fullsquad bemanna en Gun?
3. Om ja på 2, skjuter fullsquaden Gun som SW, dvs kan den även skjuta inherent FP?

4. Gäller +2 på effekten vid non qualified use IFE?

Bonus

Finns det en sammanställning på ev ändringar på scenariorna till MMP’s version av swedish volunteers?

 

gott nytt på er!

Link to comment
Share on other sites

1. Ja, och dessutom utan MF expenditure. (A4.44)

2. Ja, men utan gun-shield skyddet. (A21.13 & C11.5)

3. Gissning, ja, eftersom Gun som använder IFE inte räknas som Ordnance.

4. Nej, gun räknas inte som Ordnance när du skjuter IFE. Däremot gäller B#/X# samt ROF säkningarna. (C2.29, A.21.11-13)

Bonus - ingen aning.

 

Gott Nytt År!

/asad

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...