Jump to content

ASL-versioner


Kruppman

Recommended Posts

Hej !

 

Jag är nybörjare på ASL, men funderar på att skaffa ett begagnat ex. till rätt pris. Helst komplett...

 

Frågan är nu vad skillnaderna är mellan Avalon Hills versioner och MMPs versioner ? Det kommer ju uppdaterade moduler/regler snart, men det kostar ju en slant.

 

Jag funderar på att skaffa de nya reglerna, men när det gäller moduler som tex. Beyond Valour. Är det skillnad på innehåll (enheter) eller är det bara reglerna som skiljer sig åt ?

 

Ska jag köpa helt nya regler eller köpa gamla regler och sedan ladda ner errata osv.

 

Vad tycker ni är bäst med utgångspunk på pris eller spelvärde (spelglädje)?

 

/S

Link to comment
Share on other sites

Vad tycker ni är bäst med utgångspunk på pris eller spelvärde (spelglädje)?

Tjaaa !

Nya Beyond Valor kommer att vara en bättre utgåva. Fler scenarios, dessutom uppdaterade, snyggare brickor (MMP har verkligen bra kvalitet) den ny stilen semi-mounted boards (så får du alla lika direkt).

 

MEN, tid. När komer nya BV från MMP att släppas?

Förhoppningsvis kommer den väldigt snart, MMP har väntat på att ordna licens med HASBRO för försäljning av ASL. Nu när det är klart hoppas jag att det kommer spruta ut officiella produkter. Brian Youse har själv sagt att han hoppas på 5 st releaser detta år, hittills har bara ASL Starter Kit kommit så det är nog inte realistiskt!

 

Smartast är att vänta, men det är ju tråkigt istället för att spela.

Skulle rekommendera att du spelar med kompisar och deras brickor tills BV släpps, dessutom skulle jag pre-ordra både Beyond Valor och regelbok av Trojan Games som har ett mycket bra paket-pris.

Lycka till och välkommen i gänget. ;)

Edited by ON TOP ASL
Link to comment
Share on other sites

Tjaaa !

Nya Beyond Valor kommer att vara en bättre utgåva. Fler scenarios, dessutom uppdaterade, snyggare brickor (MMP har verkligen bra kvalitet) den ny stilen semi-mounted boards (så får du alla lika direkt).

 

Bättre håller jag med om - förutom dom bakpapperstunna nya kartorna då. :D

Men dom nya counters har bättre skärpa och bättre stansning.

Link to comment
Share on other sites

MMP går över till en ny typ av kartor (sämre än de gamla "mounted" men billigare). Det som Klas beskriver gott som

bakpapperstunna nya kartorna
Det som är bra med dem är att de kommer bli perfekt skurna i kanterna och billigare. Något som mina "mounted" inte är. :(

 

Vad betyder "så du får alla lika direkt"?

Det jag menar är att så småningom kommer det bara kartor i det nya formatet, nya Action Pack's och moduler kommer inte finnas i "Mounted" version därför är det väl smartare att starta upp din samling med enbart nya typen kartor.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...