ON TOP ASL Posted December 26, 2017 Report Posted December 26, 2017 Hej!(CIWIL WAR 2150)Jag håller på och designar ett eget spel, en typ av framtids-boardgame, med Zombies, AI/Robots och Cyborgs. Till detta behöver jag köpa in lite plastfigurer ca. 3-6cm höga i olika färger som ska representera figurerna och lite brickor som man kan använda (jag vet att man bara kan ha några färgglada kuber, men det vore kul att ha ngn typ "mech" att springa runt med på spelplan - förhöjer känslan lite). Funderar på att det borde finnas att köpa från typ Warhammer 40K, Bloodbowl eller likn...? (tänk axis&allies, men robotar och zombies istället för flygplan o tanks)Ska ha ca 20 st av varje (därav helst plast = billigare) och sedan spelbrickor som man typ har i "axis&allies" för att stapla /representera antalet. Figurer:Zombie, AI/Robots/Mech, Cyborgs, röda, gula, gröna, blåa, lila typ... Tärningar:Skulle också vilja ha några typer udda tärningar.D6, med siffrorna 2,2,4,4,6,6D6, med siffrorna 1,1,2,2,3,3 Tips, idéer, länkar, URL av er spelexperter uppskattas... :-) 1
Brain Posted December 26, 2017 Report Posted December 26, 2017 Skall du skapa en kopia eller är det tänkt att produceras?3D printing kanske kan vara ett alternativ. Speciella tärningar borde finnas producerade redan
ON TOP ASL Posted December 26, 2017 Author Report Posted December 26, 2017 Hade tänkt köpa från ngn spelbutik...
ON TOP ASL Posted December 26, 2017 Author Report Posted December 26, 2017 Smart med 3D-printing om man skulle få för sig att producera spelet! :-)Just nu skulle jag bara vilja ha tag på några figurer, för speltest/design...
Brain Posted December 26, 2017 Report Posted December 26, 2017 https://www.spielematerial.de/en/ Har gott om material inklusive blanka tärningar och 1-3 tärningar.
Maglica Posted December 27, 2017 Report Posted December 27, 2017 Även här hittar du lite material http://www.litko.net.
Recommended Posts