Wes Posted January 14, 2016 Report Share Posted January 14, 2016 Har en fråga om FPF med ett exempel Jag har en HW med ryssar som attackar en stack med tyskar (1,5 st 4-6-7 och en 9-1 ledare) när ryssen gick in i hans hex (stenhus) så tvingas han göra en FPF och slår 9 på IFT DR. Vad händer? blir det en 8 NMC DR mot stacken då som ledaren klarar och som pinnar squaddarna (eftersom hans ledarbonus gäller då)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted January 14, 2016 Report Share Posted January 14, 2016 Är original DR = 9 så innebär det att 9-1 blir pinned och då gäller inte hans -1 för NMC mot 4-6-7 - så dom bryter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wes Posted January 14, 2016 Author Report Share Posted January 14, 2016 ok bra, blev lite förvånad när jag läste texten: "the firer’s Original IFT DR is modified only by any applicable leadership DRM and is used as a NMC against the firing unit(s) using FPF (including any directing leader). " Jag kan komma på många olika lösningar på den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Klas Malmström Posted January 14, 2016 Report Share Posted January 14, 2016 Det finns ett bra exempel i sektion 8 om jag minns korrekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wes Posted January 14, 2016 Author Report Share Posted January 14, 2016 yep, ser det nu. Ett långt exempel med en hypotetisk diskussion med mitt exempel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts