Jump to content

J120 "Ishun Tank Traps" clarification?


Tysken

Recommended Posts

Hej,

 

jag sätta upp J120 "Ishun Tank Traps" som tysk & undra angående "SSR 3" sista meningen, betyder den att jag kan sätta upp infantry HIP om dessa sätta upp med en tank trap hex? Vidare, gäller den sista meningen oavsett terrain, dvs även i open ground?

 

Tacksam för svaren.

 

MvH/Andreas

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

jag sätta upp J120 "Ishun Tank Traps" som tysk & undra angående "SSR 3" sista meningen, betyder den att jag kan sätta upp infantry HIP om dessa sätta upp med en tank trap hex? Vidare, gäller den sista meningen oavsett terrain, dvs även i open ground?

 

Tacksam för svaren.

Jag är ganska säker på att Tank Traps får sätta upp i Open Ground - annars faller iden med dom helt.

 

Vad gäller sista meningen så avses att Infanteri i en tank trap hex inte avslöjar att det finns en Tank Trap där, d.v.s. "its" syftar på fällan, inte infanteriet (sålunda är det ingen gratis HIP för infanteri i trap hexes).

Link to comment
Share on other sites

betyder den att jag kan sätta upp infantry HIP om dessa sätta upp med en tank trap hex?

= NJET

Vidare, gäller den sista meningen oavsett terrain, dvs även i open ground?

??? Om du menar, searching i open ground så är det också = NJET

SSR= "may be set up in level 0 hexes (EXC: placement is NA in building and/or woods hexes)"

 

Kul, skriv en snabb AAR på hur det gått! :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...