Jump to content

Kan en broken unit "ambusha" vid CC


Pierre

Recommended Posts

Hepp!

 

Jag har en fråga gällande CC. En eller flera enheter går in i en byggnad med en broken fiendeenhet. Jag har ASL Starter Kit 1 och hittar inga modifikationer för ambush för en broken enhet, men det känns konstigt eftersom en Pinned enhet har modifikationer. Det står förvisso att en broken enhet aldrig kan vara attackerare, men försvarare. Hur skall jag tolka denna situation?

 

/Pierre

Link to comment
Share on other sites

Hepp!

 

Jag har en fråga gällande CC. En eller flera enheter går in i en byggnad med en broken fiendeenhet. Jag har ASL Starter Kit 1 och hittar inga modifikationer för ambush för en broken enhet, men det känns konstigt eftersom en Pinned enhet har modifikationer. Det står förvisso att en broken enhet aldrig kan vara attackerare, men försvarare. Hur skall jag tolka denna situation?

I ASL kan en enhet som är bruten var del i en sida som får Ambush. Ambush drm för brutna enheter är +1 (borde även vara så i ASLSK).

Link to comment
Share on other sites

Hepp!

 

Jag har en fråga gällande CC. En eller flera enheter går in i en byggnad med en broken fiendeenhet. Jag har ASL Starter Kit 1 och hittar inga modifikationer för ambush för en broken enhet, men det känns konstigt eftersom en Pinned enhet har modifikationer. Det står förvisso att en broken enhet aldrig kan vara attackerare, men försvarare. Hur skall jag tolka denna situation?

 

/Pierre

 

Hej Pierre

 

Ingen DRM för en broken unit i Ambush i SK serien.

 

Hut lyckas du ha en broken unit som kan bli utsatt för ambush i SK? Trodde detta bara kunde hända i samband med att en enhet bryter samman som redan är i CC/Melee.

 

Morgan

 

Morgan

Link to comment
Share on other sites

Hej Pierre

 

Ingen DRM för en broken unit i Ambush i SK serien.

 

Hut lyckas du ha en broken unit som kan bli utsatt för ambush i SK? Trodde detta bara kunde hända i samband med att en enhet bryter samman som redan är i CC/Melee.

drm kanske saknas i ASLSK eftersom det inte skall vara möjligt att komma in i CC med en bruten enhet i ASLSK ?

En bruten enhet blir ju DM när nu kommer ADJACENT och måste då routa bort innan lede fi kan avancera in i CC.

Link to comment
Share on other sites

Mors,

 

Kan verkligen en bruten enhet hamna i CC utan att ha behövt routa iväg först - även om det inte gäller starter kit? De få hjärnceller jag har kvar (efter alla margeritas) lyckas inte klura ut hur det skulle gå till, så snälla: upplys mig!

Om du lyckas att flytta en enhet bredvid en bruten enhet utan att den är Known för den brutna - t.ex. en enhet som är Concealed eller på andra

sidan av en rowhouse vägg.

 

Om fienden som kommer upp bredvid inte är Known blir inte den brutna enheten DM och kan ej routa iväg.

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Jag skall säga att jag endast spelat ett parti mot mig själv för att lära mig reglerna, men min tolkning var att en broken enhet blir av med sin DM efter rallyingfasen även om den misslyckas med rallying. Här kan jag ha fel gissar jag.

 

Scenariot var att en broken unit ett par rundor tidigare routat till byggnaden, men inte längre var under DM. Enheten var ensam och när den ena sidan gick in i byggnaden för att avsluta striden slog jag för ambush som jag trodde att jag borde göra. Resultatet blev att den brutna enheten ambushade de attackerande och sedan lyckades förgöra dem.

 

Kommentera gärna om jag tolkat några av reglerna felaktigt.

 

/Pierre

 

Hej Pierre

 

Ingen DRM för en broken unit i Ambush i SK serien.

 

Hut lyckas du ha en broken unit som kan bli utsatt för ambush i SK? Trodde detta bara kunde hända i samband med att en enhet bryter samman som redan är i CC/Melee.

 

Morgan

 

Morgan

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Jag skall säga att jag endast spelat ett parti mot mig själv för att lära mig reglerna, men min tolkning var att en broken enhet blir av med sin DM efter rallyingfasen även om den misslyckas med rallying. Här kan jag ha fel gissar jag.

 

Scenariot var att en broken unit ett par rundor tidigare routat till byggnaden, men inte längre var under DM. Enheten var ensam och när den ena sidan gick in i byggnaden för att avsluta striden slog jag för ambush som jag trodde att jag borde göra. Resultatet blev att den brutna enheten ambushade de attackerande och sedan lyckades förgöra dem.

 

Kommentera gärna om jag tolkat några av reglerna felaktigt.

När en bruten enhet (som inte är DM) kommer ADJACENT (bredvid) en fiende enhet, blir den DM igen (nu har inte jag ASLSK reglerna, så jag kan inte ge dig någon hänvisning). Annars är det korrekt att den tappar DM status i slutet på Rally-fasen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...