Jump to content

SG2 Fitzgeralds fire - setup


minke

Recommended Posts

Hej

 

"[Tysken] sets up at Level 0" efter det att amerikanen satt upp inom sitt begränsade område. Betyder det att man som tysk får sätta upp trupperna var som helst på kartan så länge de är på level 0 eller har de glömt att ange en begränsning av området för tysken? Man kan ju göra rätt underlig setup annars, jag hittar dock inget errata.

 

/Minke

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

"[Tysken] sets up at Level 0" efter det att amerikanen satt upp inom sitt begränsade område. Betyder det att man som tysk får sätta upp trupperna var som helst på kartan så länge de är på level 0 eller har de glömt att ange en begränsning av området för tysken? Man kan ju göra rätt underlig setup annars, jag hittar dock inget errata.

Spelade detta för inte så länge sedan och vi såg inget konstigt i setup instruktionerna.

Vad för konstig setup är det du menar ?

Link to comment
Share on other sites

Spelade detta för inte så länge sedan och vi såg inget konstigt i setup instruktionerna.

Vad för konstig setup är det du menar ?

 

Tyckte bara att det såg underligt ut att tysken får sätta upp sina enheter helt obehindrat, var som helst på kartan. Dessutom efter det att amerikanen satt upp. men det kanske inte är så ovanligt. Har dock aldrig stött på det själv förut. Jag har dock bara spelat ca. 15 fulla ASL-scenarion hittils och i dem har det alltid varit någon slags begräsning vid setup:en eller någon startsträcka att tillryggalägga för anfallaren. Men då är allt som det ska då.

 

/Minke

Link to comment
Share on other sites

Tyckte bara att det såg underligt ut att tysken får sätta upp sina enheter helt obehindrat, var som helst på kartan.

I och med restriktionen att tyskarna endast får sätta upp på Level 0 så begränsar det ganska mycket var dom får sätta upp.

Dom husen som amerikanerna sätter upp i är t.ex. alla på Level 1. Sätter du upp scenariot så tror jag att du ser att det inte

är så konstigt.

Link to comment
Share on other sites

I och med restriktionen att tyskarna endast får sätta upp på Level 0 så begränsar det ganska mycket var dom får sätta upp.

Dom husen som amerikanerna sätter upp i är t.ex. alla på Level 1. Sätter du upp scenariot så tror jag att du ser att det inte

är så konstigt.

 

Ah, tänkte inte på att det var en crestline på kartan. Det var det jag hade missat! Tack.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...