Jump to content

Virtual ASL


Mattias Rönnblom

  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Hej. Hur stor del av era partier spelar ni över Internet med hjälp av VASL?

 

För min del är det 0% för tillfället, men jag funderar på att öka på den siffran lite. Programmet som sådant ser bra ut, och i kombination med Skype så borde det kunna bli ganska smidigt. Eller vad säger ni som verkligen använder det?

Edited by Mattias Rönnblom
Link to comment
Share on other sites

Jag använder för tillfället enbart VASL tillsammans med Skype. Mycket smidigt och lättanvänt. Det har dock en del nackdelar med serverproblem då och då och spelbarhetsproblem. Det jag minst tcker om är överblicken på spelplanen som blir mycket sämre. Men efter en tid så vänjer man sig. Väl värt att prova.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

 

Jag använder just nu enbart VASL, men de jag spelar med tycker som jag att FtF egentligen är bäst. Eftersom vi har familjer och bor rätt långt isär är smidigheten ett tungt vägande skäl. Att träffas och köra FtF blir därmed det där lilla extra som vi alla försöker få till emellanåt.

 

Vi använder "Ventrilo" som VOIP system. Det funkar kanonbra och tillåter upp till 8 deltagare (har jag för mig) samtidigt vilket gör att man kan ha mer aktiva åskådare.

 

Det allra bästa med VASL är möjligheten att spara och fortsätta en annan gång. Hur många har inte varit med om att fyra turns återstår och T-banan går om 45 minuter? Då börjar man spela summariskt och korkat och en seger (eller förlust) kan alltid ifrågasättas för att den ena varit stressad.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...