Jump to content

NKVD som rallar


ragngand

Recommended Posts

Hej igen!

 

Jag vill fråga hur det är med rallning i NKVD strongpoint, om en NKVD squad utför rallning och truppen misslyckas - gör man då ELR replacement eller inte. Det står inget uttryckligen om detta, annat än att man rallar "som en commissar" och jag inbillar mig att de måste använda något påtryckningsmedel som motiverar dem också att ignorera DM status.

Link to comment
Share on other sites

Det råder en het diskussion på gamesquad om detta, för denna regel är slappt skriven med tanke på att den bryter existerande mekanismer gällande rally.

Vad vi vet från Tom Morin så räknas det som om en commissarie stod i location, utom att man inte får ML+1. Hur concealmentloss fungerar, om denna låtsaskommissarie har högre rang än annan ledare i location, m.m. är oklart.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Det råder en het diskussion på gamesquad om detta, för denna regel är slappt skriven med tanke på att den bryter existerande mekanismer gällande rally.

Vad vi vet från Tom Morin så räknas det som om en commissarie stod i location, utom att man inte får ML+1. Hur concealmentloss fungerar, om denna låtsaskommissarie har högre rang än annan ledare i location, m.m. är oklart.

Janusz

Tack för svar, då VOTG regeln hänvisar till reglerna för commissar känns det rimligt att det inkluderar konsekvenserna vid misslyckad rally. För övrigt det här första HASL som släppts när jag varit aktiv ASL spelare, men är det inte väldigt många oklarheter i reglerna?

Link to comment
Share on other sites

Tack för svar, då VOTG regeln hänvisar till reglerna för commissar känns det rimligt att det inkluderar konsekvenserna vid misslyckad rally. För övrigt det här första HASL som släppts när jag varit aktiv ASL spelare, men är det inte väldigt många oklarheter i reglerna?

Jag har inte läst/kollat på reglerna ännu, men det har i alla fall varit ganska många frågor, etc. om reglerna på ASL Forumet.

Link to comment
Share on other sites

Det är ju det här om NKVD-SP, och om tunga mortars kan skjuta från överst i gutted building, och massor om hur railroad fungerar (om det är en väg egentligen), och så är det om torgen är sp, paved road för fortifications när det finns shellholes i dem, och kanske några mer.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
För övrigt det här första HASL som släppts när jag varit aktiv ASL spelare, men är det inte väldigt många oklarheter i reglerna?

Verkar som korrekturläsningen av reglerna inte heller (jag är inte skyldig denna gången) varit den bästa.

Jag har hittat 11 stycken rena stavfel som vilken spell-checker som helst hade hittat - slarvigt.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...