Jump to content

ASL Kartor


atomic

Recommended Posts

Hej!

 

Finns den någon konsensus på vilken typ av bräden som är bäst? ASL original, Unmounted eller ASLSK-style? Jag funderar på att köpa ett set med unmounted men jag kanske ska avvakta och istället köpa ett set med ASLSK-style.

 

asad

Link to comment
Share on other sites

Hej!

 

Finns den någon konsensus på vilken typ av bräden som är bäst? ASL original, Unmounted eller ASLSK-style? Jag funderar på att köpa ett set med unmounted men jag kanske ska avvakta och istället köpa ett set med ASLSK-style.

Personligen föredrar jag dom äldre monterade. Nackdelen med dom är bland annat vikten om man skall ta med dom till t.ex. turneringar.

Därför skaffade jag även dom äldre som omonterade.

 

Dom nya kartorna (SK-style) är betydligt bättre skurna, hexagon-mönstret är bättre centrerat, färgerna (på t.ex. Open Ground) är samma på alla kartorna.

Så dom passar ihop bättre än dom äldre kartorna och är nog rent speltekniskt bättre.

 

Jag tycker att dom äldre är betydligt snyggare (handritade) är dom nya (datorritade) dock.

 

Det som retar mig mest med utseendet på dom nya kartorna är att t.ex. många hus/skogar har annorlunda utseende än original-kartorna.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...