Jump to content

The Hero Tournament


carlsson

Hero Tournament  

14 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

The Hero Tournament

 

Jag och Tomas "Brain" Davidsson har för avsikt att arrangera en årligt återkommande ASL-turnering i Västgötametropolen Borås.

 

Planerna var först att ha denna i slutet på Januari varje år, men vid närmare eftertanke känns inte det som en helt bra idé; De flesta är trötta efter julstök, jobb behöver kommas ikapp efter ledigheter, och dessutom stundar ASO blott en månad bort.

 

Vi skulle därför vilja veta vad folket tycker. Vilken eller vilka månader på året skulle DU helst vilja ha en turnering till att åka på?

Link to comment
Share on other sites

Låter mycket intressant!

 

Jag kan tänka mig turneringen när som helst på året... bara det blir en! :)

 

Förresten hur kommer det sig att den heter The Hero Tournament? Ska den ha ett tema likt de scenariopack med liknande namn?

 

// Daniel

Edited by Daniel
Link to comment
Share on other sites

Hallå,

 

Utan att lova att jag kommer komma, så tycker jag absolut att det finns ett behov av ytterligare ASL-träffar i Sverige.

 

Egentligen tycker jag att mitten av januari är en bra tid. Man har inte riktigt kommit igång med all action som är mitt i terminerna och det är lite mer tid över. Iaf jag är ofta hemma den tiden.

 

Senvåren, hösten och sommaren känns som svårare kort.

 

Och dessutom är det bra med en rejäl brushup inför ASO. Vi har ju träffats ett par år i Linköping inför ASO och det har jag tyckt varit bra men det är ju inget permanentat. Bra initiativ!

 

Lycka till!

 

/Henrik

Link to comment
Share on other sites

Kul att se att alla är positivt inställda!

 

Ingen har röstat för Juni, men skulle inte det vara en spännande lösning? Många kan ordna ledighet och det är varmt och fint väder (alltid kul även om vi sitter inomhus 99% av tiden).

 

Turneringen ska ha en egen liten twist som också har med namnvalet att göra: Ett specialpris till den spelare som framkallar mest hjältar! Eller egentligen Hjältepoäng, eftersom olika nationaliteter får olika +/- på HOB-slaget läggs dessa till poängen enligt ett sinnrikt poängsystem. Coolt, eller hur? :D

 

Troligen kommer vi att hålla till på Spelföreningen Armagedon. Vi har redan fixat iordning stora delar av lokalen med bl a bättre spelbord, men kommer också att göra ett rejält lyft under det kommande året. Jag räknar med att det kommer bli tillräckligt fräscht för att sova på plats, men det är något som styrelsen måste godkänna först.

 

Jag hoppas att vi kommer dra många nybörjare eftersom vi är en svensk turnering som ligger ganska centralt. Borås ligger mitt i Västergötland vilket gör det lättåtkomligt för stora delar av Sverige. Dessutom ligger ju inte Norge så långt bort så med lite tur drar vi hit några norrmän också!

 

Nåväl, efter att ha lurat på detta i ungefär två år är jag nu övertygad om att vi kan fixa en bra turnering, utan att för den skull ha för stora ambitioner.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...