Jump to content

28/6 counter sheet


Morgan

Recommended Posts

Hej

 

Är till slut på väg in i ASL världen efter att på 90 talet spelat mig genom SL.

 

Trodde jag hade allt som givits ut av AH/MMP (Förutom 89, 90 annuals samt AAO och J7), men springer på "28/6 counter sheet" på MMPs hemsida. Denna counter sheet ersätter vissa felaktiga enheter.

 

I vilket sammanhang gavs "28/6 counter sheet" ut?

 

Kan man få tag på den?

 

Morgan

Link to comment
Share on other sites

I vilket sammanhang gavs "28/6 counter sheet" ut?

 

Morgan

 

Välkommen till en värld av ASL, det countersheet du refererar till gavs ut tillsammans med General v28#6 som en bonus till prenumeranter. Det medföljde alltså inte exemplar av denna General som såldes i affärer. Det fanns även att köpa direkt från Avalon Hill i samband med utgivningen.

 

Men misströsta inte, de rättningar som gjordes i detta countersheet på tyska trupper är rättade i senare Beyond Valor och det är därmed effektivt endast lite fransmän från Croix de Guerre som rättats.

 

Det gäller 3 SW som har växlat baksida med varandra, samt 4 franska fordon varav två Peugeot bilar hade fått en wreck baksida vilket de inte skulle ha och en extra bonus Peugeot, det fjärde fordonet en FT-17 skulle inte ha någon CMG.

Link to comment
Share on other sites

Välkommen till en värld av ASL, det countersheet du refererar till gavs ut tillsammans med General v28#6 som en bonus till prenumeranter. Det medföljde alltså inte exemplar av denna General som såldes i affärer. Det fanns även att köpa direkt från Avalon Hill i samband med utgivningen.

 

Men misströsta inte, de rättningar som gjordes i detta countersheet på tyska trupper är rättade i senare Beyond Valor och det är därmed effektivt endast lite fransmän från Croix de Guerre som rättats.

 

Det gäller 3 SW som har växlat baksida med varandra, samt 4 franska fordon varav två Peugeot bilar hade fått en wreck baksida vilket de inte skulle ha och en extra bonus Peugeot, det fjärde fordonet en FT-17 skulle inte ha någon CMG.

 

Hej igen

 

Nu har jag ju BV first ed så även tyskarna är felaktiga.

 

Någon som kan upplysa om vilka felaktigheter som dessa enheter har.

 

Tack Robert för infon

 

Morgan

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

 

Nu har jag ju BV first ed så även tyskarna är felaktiga.

 

Någon som kan upplysa om vilka felaktigheter som dessa enheter har.

 

Tack Robert för infon

 

Morgan

Här http://www.multimanpublishing.com/ASL/asl2ed-errata.htm

under rubriken:

CORRECTED 1st EDITION ERRATA FOR HOLLOW LEGIONS, BEYOND VALOR, WEST OF ALAMEIN, AND DOOMED BATTALIONS

tror jag att du finner information om de felaktiga brickorna i BV 1st Ed.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...