Jump to content

Mortar igen


zaphood

Recommended Posts

Ja, jag har för mig att jag läste i regelhäftet att vissa "Guns" får placeras i hus, men har inte hittat något om att de inte kan skjuta därifrån. Men som sagt, det sunda förnuftet säger ju att det kan bli lite problematiskt.

Link to comment
Share on other sites

Här är dom relevanta reglerna i ASL:

 

B23.423 GUNS: No weapon depicted on a 5/8" counter may occupy an upper level of a building [EXC: Mortars (23.85); Fortified Building (23.93)]. A non-vehicular weapon on a 5/8" counter may be set up or pushed into a building/rubble only if it is either a small target (C2.271) or an AT/INF Gun that is not a large target. Mortar fire, and MG/Gun attacks vs Aerial targets, are not allowed from a non-rooftop building Location.

 

C2.7 PROHIBITED HEXES: A Gun cannot occupy an upper building level [EXC: Fortified Buildings and mortars on Rooftops], nor can it occupy a Water Obstacle, crag [EXC: mortars; B17.4], marsh, or Irrigated-paddy (G8.12) unless dm and possessed or in/on a vehicle/boat. Small-Target-Size Guns and AT/INF Guns that are not large targets are the only 5/8" non-vehicular Gun counters that may ever occupy a building/rubble hex [EXC: Rooftop mortars (B23.85); Fortified Building (B23.93)].

Link to comment
Share on other sites

Ja, jag har för mig att jag läste i regelhäftet att vissa "Guns" får placeras i hus, men har inte hittat något om att de inte kan skjuta därifrån. Men som sagt, det sunda förnuftet säger ju att det kan bli lite problematiskt.

 

Andra typer av kanoner får skjuta från hus (förutsatt då att de lyckas/får hamna där till att börja med). De får i "riktig" ASL högre CA-change penalty (dubblad i woods/building/rubble), men den detaljen verkar inte finnas med SK2. Observera att varken SW eller Gun-mortars får skjuta från hus. Observera även att BAZ/PSK får problem med Backblast (regel 4.4.2 i SK2) i byggnader.

 

Och undvik att applicera allt för mycket sunt förnuft vad gäller ASL... :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...