Jump to content

Turnerings undringar


ago

Recommended Posts

Efter snart 25 års spelande med SL/ASL funderar jag på att vara med i en turnering för att mäta mina krafter mot andra än min vanliga motspelare. Så nu har jag lite praktiska frågor angående det.

 

Hur ser tävlingsformen i Stockholm ASL tournament ut cup/seriespel? (eller vad det nu kan heta)

 

Vad ska man ha med sig?

 

När/hur får jag veta vilka senarion som ska spelas?

 

Används ASL RB 2nd edition? (vet inte hur annorlunda den är)

Link to comment
Share on other sites

Kul!

 

Hur ser tävlingsformen i Stockholm ASL tournament ut cup/seriespel?

 

Det är en femomgångersturnering där de som har lika många vinster/förluster möter varandra. Sålunda blir den som vinner alla segrare (om det går jämt ut). Formen gör också att man efter en eller två omgångar får möta motståndare som är jämnbra med en själv. Exempel. Jag vinner den första turneringsrundan och får då andra rundan möta en som också har vunnit en runda. Vinner jag även den, så möter jag en som också vunnit två matcher. Förlorar jag den tredje möter jag en som vunnit två, och förlorat en. osv.

 

Vad ska man ha med sig?

 

Helst allt ASL material som behövs för att kunna spela de scenarion som man valt ut. Men, det löser sig alltid.

 

När/hur får jag veta vilka senarion som ska spelas?

 

Skicka ett mail till Melvin Falk här på forumet, så får du scenariona på ett eller annat sätt.

 

Används ASL RB 2nd edition? (vet inte hur annorlunda den är)

 

Japp. (de är nästan exakt samma som 1st edition)

Link to comment
Share on other sites

Välkommen Ago! :)

 

Att åka till turneringar är fruktansvärt bra i utbildningssyfte. Man spelar mot personer som man inte spelar mot normalt och lär sig därför både nya taktiker och regler.

 

En del är rädda för att åka på turneringar och få spö eller motsvarande, men enligt min erfarenhet finns det i princip bara trevliga ASL:are. Vill man ha hjälp med regler eller tolkningar finns det alltid inom räckhåll!

 

 

Hoppas vi ses i Stockholm!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...