Jump to content

red barricades


Jerry

Recommended Posts

Jag försöker att ännu en gång anropa någon regel- guru.

 

Jag har alltså tuttat eld på en fabrik som tysken kan göra anspråk på genom att den gränsar till hans frontlinje så det är väl i sin ordning.

 

Men, det ligger ännu fler fabriker bakom den första som också brinner, kan även dessa tillfalla tysken eftersom de är adjacent till den första som brinner ??

 

Isåfall är det nog dags att börja böla............!!

 

tacksam för svar

 

jerry

Link to comment
Share on other sites

Allt som du sätter eld på blir tyskt.

 

Områden som är tyska men tomma på trupper blir ryska OM de inte gränsar till tyska områden.

 

Så jag tror att allt blir tyskt.

Observera att en enda hex kontakt inte är nog, eftersom du inte får dra både IN och UT i fabriken på samma hex. Så om det bara är en hex, blir allt isolated och sedan no mans land (eftersom det är tomt).

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Allt som du sätter eld på blir tyskt.

 

Områden som är tyska men tomma på trupper blir ryska OM de inte gränsar till tyska områden.

 

Så jag tror att allt blir tyskt.

Observera att en enda hex kontakt inte är nog, eftersom du inte får dra både IN och UT i fabriken på samma hex. Så om det bara är en hex, blir allt isolated och sedan no mans land (eftersom det är tomt).

 

Janusz

stämmer det då att jag får båda fabrikerna ( första och andra gjutningshallarna ) om jag står i K10 och L9?

Link to comment
Share on other sites

Har du direkt kontakt med elden? För det är själva den brinnande hexen som byter control, inte byggnaden. Så eldarna måste vara adjacent med varandra och en av dem med tysk control.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...