Jump to content

"The last bid"-setup


truganini

Recommended Posts

Har provat Strategyzones forum utan resultat så jag vänder mig till de riktiga proffsen på det svenska forumet.

:D

 

Räknas debris som rubble när det kommer till tyskarnas setup? Har kollat bilden på setup i Hit the Beachs artikel "One way to skin a bear". Det ser ut att vara misstänkt många tyskar utanför de norra fabrikerna i debris-rutor. Är jag ute och cyklar?

Link to comment
Share on other sites

Näe, det står att tyskarna:

"set up on/west of the perimeter in building/rubble locations"

 

Så det är väl ingen tvekan om vad som gäller egentligen.

 

Planerar ett VASL PBeM-spel av "The last bid". Vi blir väl färdiga lagom till pensionen misstänker jag med tanke på scenariots gigantiska storlek.

:lol:

 

Såvida inte en sniper knäpper ett antal ledare för mig. Har alltid en tendens att förlora ledare pga snipers tidigt i matcherna. Oavsett ftf eller VASL. Fråga min motspelare Robert här i Umeå. Han har knäppt minst en ledare i turn 1 varje gång vi spelat. :(

Känns så i alla fall.

 

Tack för svaret!

Link to comment
Share on other sites

Kanske längs med Tramvanya Street och omkringliggande hexes? Så att man som tysk kan springa över vägen och järnvägen utan att riskera för mycket.

 

Vet inte exakt perimeter, men ändå.

 

Finns en del ställen som tyskarna gott kan behöva lite extra skydd, tänk på att du får lägga entrenchments i Shellholade Paved Roads (fin term det där).

 

:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tyskarnas trenches hamnade uppe i norra delen av perimetern för att skapa lite säkrare skydd i anfallet mot Chemist shop.

 

Turn 1 startade dock som väntat med en tysk ledare avlivad av ett sniper-skott. :angry:

Känns som att så fort jag spelar så viftar mina ledare glatt med flaggan och ropar efter snipern. Skulle behöva en commisar eller nåt för att säga åt mina killar: "Aja baja, så gör man inte"

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...