Jump to content

Scenarioteman till Friendly Fire


Martin Svärd

Vilket tema ser du helst kommer till Friendly Fire i höst?  

12 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

I mitt forskande kring lämpliga scenarioteman till friendly fire har jag kommit fram till att små, scenarion mellan britter och tyskar med eldkastarpansarvagnar antingen inte finns eller också har dom redan varit med i ASO. Michael Hastrup verkar liksom Ola ha en förkärlek till britter med Waspar eller Crocodiles.

 

Kanske något att fundera på när du Ola designar ditt nästa scenariopack! ;)

Link to comment
Share on other sites

Michael Hastrup verkar liksom Ola ha en förkärlek till britter med Waspar eller Crocodiles. Kanske något att fundera på när du Ola designar ditt nästa scenariopack!

Nja jag gillar brittiska scenarios med Fireflies och Shermans med mycket SMOKE, WASP gillar jag egentligen inte eftersom jag inte kan reglerna, crocodiler är dessutom så långsamma. Apropå scenario-design så blir det mest östfronten först (har mest litteratur därifrån).

Link to comment
Share on other sites

Även de scenarion som jag designat utspelar sig på östfronten. Och trots att hela andra världskriget intresserar mig, så blir det ändå mest så att jag mest köper östfrontslitteratur.

 

Hur går det förresten med uppgraderingen av On-top scenariona? :huh: På tal om att superlim, lepsyl... Are your hands glued? :lol:

Link to comment
Share on other sites

Hur går det förresten med uppgraderingen av On-top scenariona?

Har fått 6 sidor info/rättningar av Klas, wow. Trodde inte att det gick att hitta så mycket, men men det mesta är typ kursiv stil etc... Otroligt tacksam för allt arbete han lagt ned. Skall uppdatera dem nästa vecka så då skickar jag.

 

Jo just det, fick också en AAR på Lend-Lease Attack från ASO-michael, han ratade scenariot som 8 av 10, scenariot gick till sista turn när han malfade kanonen på en Tiger som sköt bakifrån mot en Sherman som racade för exit-vp :P , (total speltid 5tim).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...