Jump to content

VASL


theNiceOne

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg lastet ned VASL for en stund siden, men logget meg på for første gang i går, og ble ganske imponert over hvor bra det er.

 

Jeg gikk inn på et scenariorom hvor Commissar Piotr spilte, og klarte med en gang å være uhøflig ved å synkronisere uten å spørre først. Peter sa tydelig, men vennlig :) i fra.

 

Jeg fulgte litt med på scenarioet, og så at de brukte en del konvensjoner, som at den som flyttet skrev hvor mange MF som var brukt, og at forsvareren skrev "*" for å si "flytt videre, jeg skyter ikke", og "h" som jeg antar betydde "halt, jeg vil kanskje skyte". "k" aner jeg ikke hva betydde.

 

Finnes det noen oversikt over hva som er god kotyme, og hvilke konvensjoner som gjelder, eller en nybegynner-guide til VASL?

 

Hvis ikke, kan Peter eller andre erfarne VASL'ere gi meg noen tips?

Link to comment
Share on other sites

God sed är viktigast:

Fråga innan du påpekar att de gör regelfel.

Pilla inte på brickorna, då flyttar de på sig även hos spelarna.

Kommentera inte om du inte känner de som spelar.

 

Förkortningar:

I grund är det en massa engelsk chat.

K=ok, jag skjuter inte

8=utalas "eight", som i m8, l8

brb=be right back

b=back

afk=away from keyboard

 

I övrigt kan jag rekomendera att använda något voiceprogram. Om du kan prata med din motståndare går spelet fortare, blir trevligare, och regeldispyter tar 10% av tiden om de måste skrivas ner.

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Hej Flickor

 

Det går alltid bra att fråga mig om man är online och ser mig (Commissar Piotr) där. Jag har ganska god erfarenhet av både programmet och god kutym på VASL.

Kan också rekommendera en del vettiga motspelare som brukar finnas där eftersom ganska många är nya och kan regelrna väldigt dåligt.

Inget ont sagt om nybörjare men ibland kan man vilja spela något mer krävande partier och för nybörjare krävs det än mer tid för att kunna förklara.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...