Jump to content

Rowhouse & Concealed Movement?


Lokatt
 Share

Recommended Posts

Idag ramlade vi på lite frågeställningar där vi inte lyckades leta fram ett svar i regelboken. Det står en concealed tysk trupp i EE5 som vill kunna ta sig till DD5 och samtidigt behålla sin concealment. Finns det en sådan möjlighet? Kan den göra en ”Assault move” eller kommer förflyttning mellan dessa rowhouses räknas som längre movement pga bypass? Kan den vänta till ”Advance Phase” och flytta sig på baksidan av huset, out-of-sight från jänkarna och på så sätt behålla sin concealment?

Hur skulle ni resonera här?

120C5219-5CC5-4DF4-B294-733563D65FA2.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...