Jump to content

Leadership MF bonus


theNiceOne

Recommended Posts

Hei, jeg spilte et scenario mot Olav Heie her om dagen, og da fikk jeg meg en overraskelse når det gjelder leadership MF bonus. Jeg har alltid spilt slik at hvis en stack med leder har brukt 5 MF før en squad blir Pinned/broken av DFF, så kan resten fortsette til en ny rute hvis denne koster 1 MF (eller 2 hvis de gjør seg CX).

 

Men Olav reagerte på dette, og A4.12 sier jo da også at for å få MF bonus fra en leder, så må en MMC starte og slutte the MPh (min utheving) sammen med lederen. Når en MMC da blir Pinned/broken etter å ha brukt 5 MF (og dermed benyttet lederbonusen), må de andre også stoppe for at A4.12 skal være oppfylt.

 

Jeg liker ikke helt regelen slik den står, jeg synes det virker mer logisk om kravet blir their MPh i stedet for its MPh, slik at en MMC som har brukt 5 kan avslutte sin MPh stacked med lederen (og dermed oppfylle kravet), før lederen og resten av stacken går til ny rute hvor disse avslutter sin MPh sammen med lederen.

 

En annen ting er at A4.12 sier at de to leder-bonus MF'ene må være de to siste MF som blir brukt. Betyr da dette at en stack som har brukt 5 eller 6 MF (og dermed brukt av leder-bonus) ikke kan få en ekstra MF ved å bli CX? Det ser slik ut... :unsure:

Edited by theNiceOne
Link to comment
Share on other sites

En annen ting er at A4.12 sier at de to leder-bonus MF'ene må være de to siste MF som blir brukt. Betyr da dette at en stack som har brukt 5 eller 6 MF (og dermed brukt av leder-bonus) ikke kan få en ekstra MF ved å bli CX? Det ser slik ut... :unsure:

Ja, som det är skrivet så blir effekten så. Värt att notera är att formuleringen i A4.12 kommer från de ursprungliga reglerna, medan möjligheten att deklarera double time mitt i MPh är en senare errata. Känns alltså som om erratan glömde att synka med övriga regler, jag håller nämligen med om att även trupper med ledare bör få deklarera double time mitt i MPh.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...