Jump to content

Partisaner, Axis minors och Allied minors


carlsson

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Jag och Peter hade en liknande disskussion häromdan och kom fram till följande, (i alla fall jag ;) ) :

 

1. Beyond Valor [Tyskar + Ryssar + Partisaner]: Personligen anser jag att Partisaner borde ha en egen färg eftersom det finns historiskt kända incidenter mellan Poska partisaner och Ryssar mellan Okt. 1939 - Juni 1941.

 

2. Paratrooper - tas bort.

 

3. Partisan - tas bort.

 

4. The Last Hurrah - tas bort.

 

5. Armies of Oblivion [Axis Minor]

 

6. Doomed Batalions [Allied Minor]

 

7. Hakka Pälle [Finnar]

 

övriga moduler är som de är.

Link to comment
Share on other sites

Det finns många svar på detta, men den direkt jag kommer på är: Vad ska vi då göra med italienarna....??

 

 

Övriga tankar är kortfattat, utan att lägga ner för mycket tankekraft kring det hela: Sälj allt separat. Nationer, kartor, tillbehörsmarkörer, overlays.

 

"Till denna modul behöver du: ASL Regelbok, ASL Tillbehörsmarkörer, Amerikanskt OB 1, Tyskt OB 1, Karta 1, 6, 8, 14, 34."

Link to comment
Share on other sites

Det finns många svar på detta, men den direkt jag kommer på är: Vad ska vi då göra med italienarna....??

 

Italienarna är kvar i den box som redan finns. Men med en viktig förändring, som Melvin påpassligt uppmärksammade: Framsidan på de Italienska ledarbrickorna syns en ledare som bär pistol, på baksidan av ledarbrickan ligger de förtvivlat vid sidan av sitt... gevär! :o

 

Det gäller dock inte alla ledare, på några baksidor finns faktiskt en pistol och inte ett gevär.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...