January 27, 20233 yr comment_35196 Hej alla. Vilken resa från slutet av 70-talet. Började spela Avalon Hills Squadleader 1979 och köpte alla deras moduler sedan blev det ASL och det lirade vi i ett gäng tills annat privat tog över och nu har det varit lite insomnat för min del vad gäller ASL. Coolt att MMP gör reprint av deras moduler och jag hoppas att fler får upp ögonen för vilket härligt spel ASL är; stor skillnad att möta någon på andra sidan bordet jmf att alltid ha den jädrans skärmen emellan. Är det någon som vill spela ASL så ställer jag gärna upp. Precis beställt Haakaapllä och Hollow Legions. Inte gratis precis men finnarna är en favorit. Bor i Helsingborg. Report
January 25Jan 25 Author comment_38447 Hur ser det ut i Skåne nu för tiden?Börjar bli riktigt sugen på att börja spela igen.Fastnade med annat och kom inte igång sist. Report
January 26Jan 26 comment_38452 Det finns ju ett ganska stort antal spelare söder om Hallandssåsen. Ni borde hitta någon trevlig lokal och ha reguljära speldatum, typ en gång i månaden. 🤗 Report
January 26Jan 26 Author comment_38456 Håller på lite att damma av reglerna lite så jag fattar grunderna igen :-)Vet jag hittade någon bra sida en gång i tiden på nätet som gick igenom lite lagom i flera olika delar.Fast nu hittar jag den inte så klart.Hittade det nu ! Edited January 26Jan 26 by Patrik Report
February 5Feb 5 comment_38496 On 1/26/2026 at 10:56 PM, Patrik said:Håller på lite att damma av reglerna lite så jag fattar grunderna igen :-)Vet jag hittade någon bra sida en gång i tiden på nätet som gick igenom lite lagom i flera olika delar.Fast nu hittar jag den inte så klart.Hittade det nu !Efter ett slutfört scenario (T6 the dead of the Winter) konstaterar jag Patrik definitivt inte glömt grunderna. Mycket trevligt! Diskuterades lokal och fasta träffar Report
February 8Feb 8 Author comment_38503 On 2/5/2026 at 6:58 PM, Fiedler said:Efter ett slutfört scenario (T6 the dead of the Winter) konstaterar jag Patrik definitivt inte glömt grunderna. Mycket trevligt! Diskuterades lokal och fasta träffarInte glömt allt... Lite satt ju kvar.Men det är bara att kämpa på och hoppas att man har tur med tärningarna :-) Report
February 13Feb 13 comment_38518 Tre man, varav en GAMMAL räv, samt en halvgammal o en ganska ny ASLare de båda sistnämnda hade inte rört ASL på åratal …Satte upp ett scenario ur kampfgruppe scheerer förra helgen Båda ville se mer ASL Report
February 23Feb 23 Author comment_38560 Med lite tur får jag också med mig 2st gamla ASL spelare inom kort.Båda är sugna att spela igen. Report
February 26Feb 26 comment_38565 Jag, Patrik och två herrar till hade en trevlig kväll på VASL/Discord igår kväll. Spelade refresher/teaching scenario ASL 22 Kurhaus Clash, old version. Trevligt spel men den Amerikanska sidan behöver hjälp.Om stjärnorna står rätt kanske vi får en liten utpost i Helsingborg med ASL spelare. Report
February 26Feb 26 Author comment_38568 8 hours ago, Fiedler said:Jag, Patrik och två herrar till hade en trevlig kväll på VASL/Discord igår kväll. Spelade refresher/teaching scenario ASL 22 Kurhaus Clash, old version. Trevligt spel men den Amerikanska sidan behöver hjälp.Om stjärnorna står rätt kanske vi får en liten utpost i Helsingborg med ASL spelare.6-6-6 står inte emot en fis... Och med fint högt snitt på tärningarna i början så underlättade det inte ... Sen att min setup och taktik inte var optimal spelar ju ingen roll!Väldigt kul! Report
March 13Mar 13 comment_38618 Start of t4b i Point of the sword Jag är Tysk, svårligen decimerad av den eländige brittiska skarpskytten Report
March 14Mar 14 Author comment_38619 Snipern var väldigt bra. dr 1, dr 1, dr 1, dr 2, dr 6, dr 1.... Report
March 15Mar 15 comment_38621 ASL F T3b end. of prep. Ett bra scenario att lära sig vagnar och OBA.Fortfarande läroscenario där vi utforskar möjligheterna, jag är Ryss.Patrik och Niklas tar stora steg framåt i sitt (åter)lärande Edited March 15Mar 15 by Fiedler Fel bild Report
March 19Mar 19 comment_38624 Call to Arms!!Intressesanmälan för spelsöndag i Skåneland på denna länk:Format, plats och tidpunkt bestäms när vi fått in några svar men vore bra om ni svarar den närmaste veckan dvs innan 28/3-26(Google forms): LÄNKOm ni känner folk som är sugna men som (gud förbjude) inte är med på detta forum sprid länken. Om folk är Gröna/Nybörjare/rostiga så kommer jag att stötta er i lärandet eller visa grunderna. Report
April 6Apr 6 comment_38639 Så sakteliga börjar man nu kommar ur de värsta småbarnsåren på en sådan nivå att det inte är helt orealistiskt att få till speltillfällen framöver (nu är det kanske snarare renoveringar som gör det svårare en period). Blir det något med spelsöndag tar jag gärna information om detta! Report
April 26Apr 26 comment_38679 On 4/22/2026 at 11:06 AM, Jerry said:kommer även en delegation från blekingeEn st. ASL:are 😌 Report