Jump to content

Puma Prowls


Kenth

Recommended Posts

Jag har för avsikt att skjuta sönder en Puma så jag ger mig iväg i Mph och kör i hans synfält ( vi körde och skjöt hejvilt för och lära oss) så han ser mig mer än 3MP och STANNAR lite snyggt i hans synfält open ground med markerad Bonding Fire för att få skjuta i AFph. När han sen skjuter så får han vad vi tror och kommer överens om, BU+Target size? +1 + +1 tot=+2

 

Jag får Bounding Firer C +2 (ST+2) + Case B Fire in AFph +2 + BU+1 tot=+5

 

Men om jag inte stannat utan fortsatt in Motion och skjuter i Mph och ser han mer än 3 MP , får han +2 extra för Moving vehicle tot +6

 

Jag får C+B+C4+BU: C=(ST+2) + B=+2 C4=7 + BU+1 tot= +12

 

Jag slår en svart"färgad" och vit tärning svart 3:a och en vit 2:a.

 

Står man bakom en mur så är man "HD" och träffas bara på tornet, men kan man välja bort "HD" och begära TEM +2 istället och bli träffad på Torn och Hull.

 

Misstänker att man kan Intensive Fire med AFV men man lär säkert använda 1 MP innan man skjuter.???

 

Jag sticker på semester en vecka nu så det finns plats och tid för svar.

 

Mvh//Kenth

Link to comment
Share on other sites

Jag har för avsikt att skjuta sönder en Puma så jag ger mig iväg i Mph och kör i hans synfält ( vi körde och skjöt hejvilt för och lära oss) så han ser mig mer än 3MP och STANNAR lite snyggt i hans synfält open ground med markerad Bonding Fire för att få skjuta i AFph. När han sen skjuter så får han vad vi tror och kommer överens om, BU+Target size? +1 + +1 tot=+2

 

Jag får Bounding Firer C +2 (ST+2) + Case B Fire in AFph +2 + BU+1 tot=+5

 

Men om jag inte stannat utan fortsatt in Motion och skjuter i Mph och ser han mer än 3 MP , får han +2 extra för Moving vehicle tot +6

 

Jag får C+B+C4+BU: C=(ST+2) + B=+2 C4=7 + BU+1 tot= +12

 

Jag slår en svart"färgad" och vit tärning svart 3:a och en vit 2:a.

 

Står man bakom en mur så är man "HD" och träffas bara på tornet, men kan man välja bort "HD" och begära TEM +2 istället och bli träffad på Torn och Hull.

 

Misstänker att man kan Intensive Fire med AFV men man lär säkert använda 1 MP innan man skjuter.???

 

Jag sticker på semester en vecka nu så det finns plats och tid för svar.

 

Det var mycket på en gång. Nu ska vi se:

Bonding fire lägger man på för att visa att fordoet skjutit redan, och inte får skjuta i AFPh.

Defender skjuter med target size +1, BU+1, och case J +2 för totalt +4. Case J gäller oberoende av om man stannat, och fram till och med AFPh.

Om du kört omkring får du B och C (+4 vanligtvis för tanks). BU +1 tillkommer.

 

Motion status gör ingen skillnad för defensive fire, annat än att point blank inte funkar. Däremot gör det skillnad i nästa runda. För attacker gör det dock massor med skillnad, typ en dubbling av lägsta tärningen.

 

HD har du fattat. Man får inte välja TEM.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Det var mycket på en gång. Nu ska vi se:

Bonding fire lägger man på för att visa att fordoet skjutit redan, och inte får skjuta i AFPh.

Defender skjuter med target size +1, BU+1, och case J +2 för totalt +4. Case J gäller oberoende av om man stannat, och fram till och med AFPh.

Om du kört omkring får du B och C (+4 vanligtvis för tanks). BU +1 tillkommer.

 

Motion status gör ingen skillnad för defensive fire, annat än att point blank inte funkar. Däremot gör det skillnad i nästa runda. För attacker gör det dock massor med skillnad, typ en dubbling av lägsta tärningen.

 

HD har du fattat. Man får inte välja TEM.

 

Janusz

 

Ok, det förklarar en del frågetecken vi haft, men det är inte lätt med Armor reglerna, nu lär vi spela senariot igen så fort som möjligt så man inte tappar alla frågetecken.

 

Tackar för svaren.

 

Mvh//Kenth

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...