Jump to content

Öh, area mot wreck och unit


Janusz

Recommended Posts

Min fina granatkastare har lust att skjuta ut en fientlig grupp, som dumt nog tagit skydd kring ett vrak. Dumt, därför att jag också har lust att sätta detta vrak i brand (så det inte kommer tillbaka nästa VotG-dag). Fin-fint, tänker jag, 3FP mot squad TEM +1 och 3-2 mot HT med lågt pansar och OT.

 

Men så slår jag en crit!

 

Vem crittar jag mot? Kan jag välja, eller är wreck imunt så länge det finns unit i hexen?

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr får du nog inte välja utan får förlita dig på tärningarna,som vanligt. Vrak verkar vara ett mål som alla andra.

 

D 10.1 A non-burning wreck may be attacked by either side, treating the wreck as if it were still the original vehicle

 

C 3.74 Resolution vs Multiple Targets: Regardless of the number of targets in a Location struck by a CH, the special provisions of a CH apply only to the target(s) determined by Random Selection.

 

Anders

Link to comment
Share on other sites

Tyvärr får du nog inte välja utan får förlita dig på tärningarna,som vanligt. Vrak verkar vara ett mål som alla andra.

 

D 10.1 A non-burning wreck may be attacked by either side, treating the wreck as if it were still the original vehicle

 

C 3.74 Resolution vs Multiple Targets: Regardless of the number of targets in a Location struck by a CH, the special provisions of a CH apply only to the target(s) determined by Random Selection.

Å andra sidan så fortsätter C3.74 med att säga: "Attacks on other units hit in that Location are resolved as if struck by a normal hit..."

Vilket kan tolkas som om "target(s)" i första meningen endast kan vara units. Läge för en Q&A till MMP.

 

Om jag minns korrekt som tillkom det där att man kan attackera vrak i 2nd edition (det fanns en Q&A till 1st edition som tillät det) och jag misstänker

att Area Target Type/CH kombinationen glömdes bort.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...