Klas Malmström Posted July 3, 2008 Report Posted July 3, 2008 Det som dock retar mig är att det verkar som de inte enbart har skippat vissa regler utan att de också ändrat vissa. Vilka regler är det som är annorlunda i ASLSK ? Jag vet att det är skillnad på Random Selection proceduren.
Janusz Posted July 3, 2008 Report Posted July 3, 2008 I SK är har conscripts +1 på ambush. I ASL är de LAX, vilket ger +1 på ambush.Det är på den nivån som JAG hittat skillnader. Dvs. väldigt små.Janusz
Cpt. Hopper Posted July 4, 2008 Report Posted July 4, 2008 Tjena grabbar!Måste nog förtydliga mig en smula vad gäller min kritik mot SK. Dels har jag precis upptäckt att det fanns visst lite errata till SK , vilket klargjorde en del kring t.ex. Residiual FP. Dels så menar jag att ändringarna består snarare i att de utelämmnat delar av vissa regler. Vilket enligt mig gör att det blir svårare att lära om vissa saker. Hittade den här listan på nätet appropå ändringar. http://www.jrvdev.com/ROAR/Articles/ASLSK%20Only%20Index.pdf Ha det gött!
Klas Malmström Posted July 5, 2008 Author Report Posted July 5, 2008 Dels så menar jag att ändringarna består snarare i att de utelämmnat delar av vissa regler.Var inte detta själva tanken med ASLSK ?
Cpt. Hopper Posted July 5, 2008 Report Posted July 5, 2008 Jo självklart! Men ett konkret ex, i SK kan du placera en DC men ej kasta den, det får du lära dig i ASL? En del sånt känns lite onödigt IMHO
Cpt. Hopper Posted July 5, 2008 Report Posted July 5, 2008 Jo självklart Klas! Men ett par konkreta ex, kanoner i OG blir av HIP inom 16 hexes, ingen overstacking tillåten, du kan placera en DC men ej kasta den, det får du lära dig i ASL! Känns lite onödigt att man sen skall lära in dessa undantag när man switchar till ASL. Det kanske bara jag som är lite kinkig men ur ett läraraperspektiv känns uppläget fel eller så är det bara värmen idag C 8.3. Ha det gött!
Recommended Posts