Jump to content

Trojan Games


Martin Svärd

Recommended Posts

Tankar angående Trojan Games.

 

Kanske det här skulle passa bättre som vanligt brev, men jag skriver på forumet ändå. Hoppas det är okej.

 

Jag har surfat in på Trojan Games titt som tätt under den senaste månaden. Jag har funderat på att köpa en till Beyond Valor. Som reserv. Kanske. En sån här kvalitet på BV har och kommer antagligen aldrig att bli bättre. Det är därför jag funderar.

 

Hursomhelst. När jag surfar in där så finner jag att det står noll på antalet BV i lager. Det står även noll i antalet på många andra produkter. Av 11 Basmoduler så finns det bara tre tillgängliga. Det är ganska lite.

 

Så, mitt tips till dig Andreas är att skaffa ett litet lager. Även om det är dyrt så tror jag att du vinner på det i längden. Tre av varje produkt räcker. Jag köper ganska mycket på impuls, och du missar mig gång på gång. Dessutom ligger det i mitt egenintresse att det finns en fungerande ASL butik på webben och på konvent.

 

Det är just nu 46 anmälda till Friendly Fire. 19 till ASL turneringen. Det är ganska stor sannorlikhet att det finns intressenter som du nu kommer att missa. Tyvärr. För kunder du missar, är uteblivna potentiella ASL spelare. Och alla vet väl att ASL-spelare är en art som är utrotningshotad. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Martin!

 

Du har naturligtvis helt rätt. Det finns i dagsläget två problem:

1. Jag har haft alldeles för ont om tid (i synnerhet detta året) för att sköta shopen som sig bör.

2. Att vara återförsäljare åt MMP är inte en direkt gynnsam position.

- Jag får aldrig ett meddelande när dom släpper nya moduler (vilket iofs inte är SÅ störigt, det håller man oftast koll på ändå, men man kan ju tycka att det borde gå ut nån form av nyhetsmail med en förfrågan hur många man vill beställa).

- Om det inte finns pengar på mitt kontokort (vi måste betala allt i förskott) när dom ska dra så händer *ingenting*. Inget mail, inget meddelande, nada. Jag måste maila och fråga om grejerna har gått, om det fanns för lite pengar, eller vad som är fel. Notera att jag inte får någon orderbekräftelse med total kostnad, så jag kan bara gissa mig till hur mycket dom ska ha. Dettta är oerhört frustrerande. Jag har av förklarliga skäl inte lust att ständigt ha 10-20000 på mitt mastercard-konto.

Detta blir i synnerhet ett stort problem med förhandsbeställningar eftersom ingen vet när grejerna skickas från MMP.

- Mailar jag så får jag svar tre gånger av fyra.

 

För att göra saken ännu värre har jag (pga punkt 1) heller inte hunnit uppdatera shopen, det är fel lagerantal nu. Jag har t ex fått in Precision Dice och tärningstorn, samt andra antal på många av produkterna. Regelboken och BV är dock något som är totalslut för tillfället.

 

 

Jag kan inte mer än be om ursäkt för situationen. Jag blir själv sned på leverantörer som inte sköter sin uppgift och nu är jag en av dom... :( Jag har funderat på att lägga ner shopen, men det skulle vara tråkigt. Har du lust att jobba gratis så kan vi nog komma överens om något! ;)

 

Det är bra med kritik - både positiv och negativ - så det är ingen fara att du skrev det här på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...