Jump to content

Färg på ryssarna i ASL


ragngand

Recommended Posts

Hejsan!

 

Kan någon vänlig själ säga mig om ryssarna är samma blekbruna färg i Starter Kit 1, som i BV3, dvs kan man vänta sig att framtida utgåvor som tex VOTG kommer att vara den nya blekare färgen?

 

Jag skulle tro att eventuella skillnader i färgton inte är avsiktliga utan beror på bristande stabilitet i deras process (eller snarare på att många år gått mellan de olika utgåvorna och att tekniken förändrats). Om mina antagande är korrekta bör VOTG ryssarna vara relativt lika de vi ser i ASLSK och AOO.

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle tro att eventuella skillnader i färgton inte är avsiktliga utan beror på bristande stabilitet i deras process (eller snarare på att många år gått mellan de olika utgåvorna och att tekniken förändrats). Om mina antagande är korrekta bör VOTG ryssarna vara relativt lika de vi ser i ASLSK och AOO.

 

Jag har inte ASLSK#1, har ryssarna där liknande färgton som de har i AOO? I BV3 har framförallt infanteriet en senapsbrun färgton som skiljer sig från allt annat jag sett, och min fråga blir då om det kanske är den färgton vi kommer att se i framtiden eller om de kommer att variera från senapsbrun rill rödbrun.

 

På tyskarna har man däremot lyckats hålla färgtonen, utom de blekblåa i PB och de ökända purpurblåa i KGP.

 

Små problem, men ändå!

Edited by ragngand
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...