Jump to content

DYO


Janusz

Recommended Posts

Jag lekte forum-polis och flyttade denna tråd från Nyheter till Allmänt.

 

SL var en superhit. Det följdes av flera moduler. Men det gjordes få scenarion till det. General innehåller ett par, och några scenariopacks släptes. Men inget TPP vad jag hört om, och För att ha funnits i typ 10 år med MASSOR med spelare släpte AH väldigt lite till det.

Fanzine:et On All Fronts släppte ett icke oansenligt antal scenario till SL-serien.

Link to comment
Share on other sites

SL var en superhit. Det följdes av flera moduler. Men det gjordes få scenarion till det. General innehåller ett par, och några scenariopacks släptes. Men inget TPP vad jag hört om, och För att ha funnits i typ 10 år med MASSOR med spelare släpte AH väldigt lite till det.

 

 

 

Innehöll inte SL en fungerande slumpscenariogenerator? Den du drog kort om ena sidans trupper, objektiv och kartor. Sedan gjorde varje spelare en styrka som de trodde de skulle kunna klå denna slumpstyrkan med. Den som använde minst poäng fick spela anfallare.

 

 

 

Använde den bara en gång och då var vi inte tillräckligt kunniga om varandras spelsätt. Han använde dubbelt så mycket poäng som mig så fjag fick anfalla med en ganska kraftig styrka :P

Link to comment
Share on other sites

Innehöll inte SL en fungerande slumpscenariogenerator? Den du drog kort om ena sidans trupper, objektiv och kartor. Sedan gjorde varje spelare en styrka som de trodde de skulle kunna klå denna slumpstyrkan med. Den som använde minst poäng fick spela anfallare.

Jo, något i den stilen fanns med i SL.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Vi spelade rätt mycket DYO i SL och det funkade rätt bra. Någon gång kom det kanske upp "obalancerade" situationer, men det var kul iallafall. Systemet med kort spelade vi inte så ofta, det kunde bli rätt konstiga kombinationer av VC & antal turns. Kortaste var väl 4 turns & hade försvareren 25 squads var det inte mycket att göra. Men cool ide.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...