Jump to content

ASO (sanslöst)


ON TOP ASL

Recommended Posts

Bästa upplevelsen.

Med Lars Petter på hotellet, 02:00-04:00 :-)

Jag hade mot min vilja fått den nätta uppgiften att i scenario "The Tigers Wrecked Them" manövrera 11st Tigers + massa infanteri som anfallare. Oh no...

När klockan började närma sig midnatt var jag ganska susig i skallen och hade redan förlorat scenariot 6 timmar tidigare. Jag tänkte (och jag har aldrig läst HW-regler) att OM jag någonsin ska göra en human wave så ska det vara nu. Så när Olav var i närheten och spel-ledig frågade jag lite försynt, "kan inte du sitta här nästa turn så jag får lite hjälp med Human Wave"!

 

Är du allvarlig, frågade Olav?

Ja-

Så hade vi en kort diskussion (tror jag) där jag inte kommer ihåg vad vi sa.

Efter det ruskade Olav på huvudet och gick därifrån!

Som jag tidigare skrivit spelade jag tysk!!!!!!!

ag hade tillochmed ställt upp för en HW!

 

Efter detta på hotellet skrattade jag och Lars-Petter säkert 1 timme (lite sömn alltså).

När vi lugnat oss lite, sa jag:

"Jaja, jag spelade ju i alla fall superbra i "Fangs Of The Tiger"" och förklarade därefter hur jag kunde göra 3 st Tigers (av 4 totalt) immob efter Turn 1!

Taktiken var att skjuta delib med APCR, intensive och hela baletten mot large target och vara CE för att underlätta To Hit!

Då sa Lars Petter (med svagt nordnorsk dialekt);

"Men du kan ju for svarte helvete ikke SKYT når du er CE i T-43!!!!!!!!!!!!!!"

.

.

.

.

.

.

Efter det fick vi inte sova på 1 timme till!

Jag skrattade så tårarna rann.

 

Efter denna episod kom vi på att Ola borde nog laga sitt eget scenario med följande SSR:

1. If you have a friendly ASL fellow-player sitting next to you, you may conduct a Human-Wave as the German Player.

2. If you can make him hold your hand, you can even make a banzai-charge.

 

Ja, det var bara helt enkelt perfekt.

 

Största överraskningen.

Jag blev av kända skäl tvungen att spela "snow ghosts" (valde bort PTO :P ) sent på fredag!

Night, Extreme Winter, Drifts, Ski, Ground and Falling Snow etc etc etc...

Allt jävelskap på en gång, dessutom Crit Hit scenario och mitt första försök på natt!

 

Jag vann! :-o

 

Tips i övrigt:

Inför stora turneringar, var utvilad!

Att spela/diskutera ASL från kl 08:00->04:00 nästa dag för att därefter stiga upp kl 07:00 inför nästa speldag kräver faktiskt en del. Om man i tillägg som jag var lite förkyld blir det lätt lite slitsamt (hade önskat en del mindre scenarios att välja på), och det kändes som jag gick på crack ett tag i turneringen.

 

MEN, hur kul som helst, nästa år borde alla komma med!

 

Ola "They are not only SS, they're also Germans" Nygårds

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...