Jump to content

Case A To Hit DRM


theNiceOne

Recommended Posts

Hei,

 

I tabellene for versjon 2 av regelboken er det ikke noen "s" foran case A. Mao betyr dette at (noen) SW kan få denne DRM.

 

Jeg trodde ikke det var tilfelle, og la derfor til "s" her i min IIFT(M)QRDC, men vil forsikre meg om at det er rett.

 

Så vidt jeg kan forstå, så vil i følge C2.2401 (Gun Duels), SW måtte bruke Case A for Gun Duel-utregning hvis den er i en AFV som endrer CA. Den relevante teksten er "TH Case A can apply to non-ordnance/SW only if mounted-on/aboard a vehicle that is changing CA".

 

Jeg har litt problemer med å forstå denne. Anta at det er en squad med en PIAT ombord i en HT. Som DFF deklarerer PIATen et skudd mot en AFV som vil bruke Gun Duel. Men i dette tilfellet endrer jo ikke AFV'en CA.

 

Det eneste jeg kan komme opp med, er at de kanskje må betale case A hvis AFV'en har endret CA tidligere i samme MPh, mao at:

 

"D3.51 MAINTAINING CA: Once a vehicle fires any turret-mounted weapon, any of its other turret-mounted weapons which fire within the current respective CA must pay the same CA Change penalty as the first weapon which fired."

 

også gjelder for PIAT'en fordi AFV'en den er ombord i, endret CA og skjøt tidligere i fasen. Men det står jo egentlig ikke det i regelen.

 

Så hva er det jeg har misset? Når er det et SW kan få case A?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...