Jump to content

CC i aslsk


karhart

Recommended Posts

Jag har en fråga: vi har spelat S1 och S2 några gånger nu. Och allt som oftast hamnar man i handgemäng (inte med medspelaren rent fysiskt). Kan en CC/melee verkligen pågå hur länge som helst? Eller står man och slåss till dess att endera sidan är eliminerad?

 

Alltså: om 3 units av mina möter 3 av hans kan alltså meleen pågå i sex CCPh? Iom att bara en kan elimineras per runda?

Link to comment
Share on other sites

Jag har en fråga: vi har spelat S1 och S2 några gånger nu. Och allt som oftast hamnar man i handgemäng (inte med medspelaren rent fysiskt). Kan en CC/melee verkligen pågå hur länge som helst? Eller står man och slåss till dess att endera sidan är eliminerad?

 

Alltså: om 3 units av mina möter 3 av hans kan alltså meleen pågå i sex CCPh? Iom att bara en kan elimineras per runda?

Hejsan!

 

Jag är ingen expert på ASLSK, men vad är det som säger att bara en kan elimineras per runda?

 

Varje CCPh utförs bara en attackerar varje sida bara en gång, så är det många enheter i rutan är det inte alls ovanligt att ett handgemäng pågår flera CCPh framåt.

 

Förutsatt att varje sida har 4 fp trupper, tex ryska 447 mot tyska 467, och det är 3 squads från varje sida. Tysken kan deklarera tex 3 st 1-1 attacker med TK5 ELLER 1 st 2-1, TK7 och 1 st 1-1 TK5 ELLER 1 st 3-1 TK8, men varje fiende får bara attackeras en gång, man kan inte göra tre st 1-1 mot samma squad. Ryssen har då samma val att göra för sina attacker. Notera att amerikanska squads med 6 fp är väsentligt elakare i CC.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...