Jump to content

Arnhem Tournament 2008


carlsson

Recommended Posts

Hello!

 

Vi är några stycken ASL-freaks som åker ner till ASL-turneringen i Arnhem varje år. Det har varit lite förfrågningar kring detta under åren som gått, så nu tänkte jag kolla om det finns något intresse av att hyra en minubuss och åka ner med ett lite större gäng!

 

Turneringen hålls på ett vandrarhem, StayOkay Hostel, och är inrett med bar och grejer. Man sover i 2 till 6-bäddsrum. Det är alltid helskön stämning och ölen är billiga! Vill man gå ner till Arnhem är det ca 2 km till centrum. Själv tycker jag att det är en skön avkopplande semester samtidigt som jag får pyssla med min favorithobby.

 

Resplan

Tisdag 16/9: Kl 17 lämnar vi Borås för att anlända till Kielbåten som avgår från Göteborg kl 19. På kvällen blir det käk, några öl och slappa.

Onsdag 17/9: Anländer Kiel ca 1000. Vi reser mot Arnhem men eftersom det är gott om tid gör vi en avstickare till lämpligt musem, slagfält eller historisk plats på vägen.

Väl framme i Arnhem går vi ut på kvällen och tar en bit mat.

Torsdag 18/9: Turneringen startar.

Söndag 21/9: Turneringen slutar runt 15 och vi beger oss hemåt. Hemresan går över Rødby - Puttgarden och tillfälle att handla billig alkohol ges alltså.

Vi är hemma i Borås runt 04 söndag natt.

 

Mer information om turneringen: http://www.xs4all.nl/~hennies/main.html

 

Beräknad kostnad ca:

1300,- för turnering och boende.

2000,- för hyra av bil och bensin, broavgifter och färja. Naturligtvis beroene på hur många vi blir.

1000,- för mat.

Räkna med ca 4000,- så har du ungefär vad det brukar kosta oss.

 

Intresserad? Svara här! Ingenting är bindande innan jag säger så.

Kom gärna med förslag på avstickare under onsdagen.

 

Brasklappar:

- Accepterar du inte höga hastigheter på motorvägar bör du inte följa med.

- Man behöver inte vara duktig på ASL för att vara med på turneringen. Det är många nybörjare som spelar på turneringen för i princip första gången.

- Betalning för färja, boende och turnering måste ske senast 30 Juli!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Yo gubbs!

 

Senast den 30/6 vill jag ha ett definitivt svar från dom som har visat intresse.

Senast den 30/7 vill jag sedan ha 3.000,- om du ska med. Övriga utgifter löser vi under resans gång.

 

Så som jag har fattat det:

Hangarounds:

Andreas Carlsson

Miriam Carlsson

Stefan Nilsson

Fredrik Ewers

Roger Sjögren

Pierre Åberg

 

Wannabees:

Anders Ivarsson

Lars-Robert Söderlund

Angela Jonsson

Per-Anders Svenwall

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Söndag 21/9: Turneringen slutar runt 15 och vi beger oss hemåt. Hemresan går över Rødby - Puttgarden och tillfälle att handla billig alkohol ges alltså.

Vi är hemma i Borås runt 04 söndag natt.

 

Obs att det är billigare att köpa alkohol i Tyskland. Och eftersom det är Tyskland är det stängt på söndagar. Rekomenderar alltså ett stopp på vägen ner i närheten av lämplig affär. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...