Jump to content

Höjd på bron i Pegasus Bridge


ragngand

Recommended Posts

Hejsan!

 

Är på väg att börja ett PB CG I och hamnade i bryderi angående höjden på bron i ruta Y20. I Special Rules PB4 står det till min förvåning "The bridge depiction in Y20 represents the counter weight on the Canal de Caen bridge. It has no function in the game."

 

Menar dom då att det är fritt fram för Gliders att om vinden ligger rätt segla in över bron och med säkerhet kunna landa i Y21 som ILH? Min egen uppfattning och minnesbild av bron säger mig att det skulle vara svårt.

 

Är det någon som vet besked i frågan?

Link to comment
Share on other sites

Hej Grabbar

 

Som du mycket riktigt påpekar:

"The bridge depiction in Y20 represents the counter weight on the Canal de Caen bridge. It has no function in the game."

 

Vilket innebär att det går förträffligt bra att segla in över bron med glidflygplan eftersom bron ligger på samma höjd som den omkringliggande marken.

Link to comment
Share on other sites

Vilket innebär att det går förträffligt bra att segla in över bron med glidflygplan eftersom bron ligger på samma höjd som den omkringliggande marken.

Tack Peter!

 

Jag tyckte intuitivt att bron måste vara ett hinder för inflygningen, men har nu letat fram lite semesterbilder och kan se att den nuvarande bron är högre än sin föregångare. Det är dock fortfarande tveksamt, men jag böjer mig för övermakten.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...