Jump to content

Firelaneproblem


Janusz
 Share

Recommended Posts

Den snälle britten matar bly ut på slätten, men de elake tysken försöker hitta en väg igenom kulsprutans eld.

Hålet han hittat i reglerna är att kulsprutan inte har någon resid i T5 på grund av att den inte har LOS to centre dot.

1: Kan han gå i bypass i T5 för att sedan gå till T4 utan att FL träffar honom? Trots att LOS är finfint öppen?

2: Kan han gå till T5 och sedan till T4 utan en snapshot? Trots att LOS är öppen?

3: det står att FL-snapshot bara kan ske utmed FL-Line of fire. Vad menas med detta? Är det bara hexsides Y5-Y6, W5-W6 och U5-U6 som avses?

 

Janusz

post-19-1311291912752_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
 Share

×
×
  • Create New...