Jump to content

Operation Veritable


Goose

Recommended Posts

Hej

 

Tänkte höra om någon vet om det går att spela Operation Veritable med de moduler jag äger. Jag har BV, Yanks, FKaC, HL, Partisans och Last Hurrah. Det står nämligen att man behöver ALLA moduler!?! Jag vet inte heller om jag har alla boards som krävs, men det finns ju en karta med spelet. Är detta inget vanligt HASL?

 

Mvh Tom

Link to comment
Share on other sites

Hej

 

Tänkte höra om någon vet om det går att spela Operation Veritable med de moduler jag äger. Jag har BV, Yanks, FKaC, HL, Partisans och Last Hurrah. Det står nämligen att man behöver ALLA moduler!?! Jag vet inte heller om jag har alla boards som krävs, men det finns ju en karta med spelet. Är detta inget vanligt HASL?

 

Mvh Tom

 

Liksom Operation Watchtower är Operation Veritable en Historical Study, vilket man kan säga är ett mindre HASL som utspelas på historisk karta, men därutöver medföljer 16 scenarion till vilka man behöver en lång rad kartor och overlays (5 är dock på HASL kartan, 2 är på Deluxe kartor)

 

Man kan ha god användning av Veritable med endast BV + FKaC, men för att kunna spela precis allt krävs komponenter från ganska många moduler såsom CoB, GH, DB, SoF, HH.

Link to comment
Share on other sites

Precis som Ragngand säger. Du behöver i princip alla moduler för att kunna spela alla scenarion. Men, det du vill spela är ju den historiska kampanjen, eller scenariona på den historiska kartan. Och för att göra det behöver du bara BV och FCAC. Mitt råd är att köpa den, om inte annat för att du får jäkligt snygga tyska brickor med röd text på (Lehr).

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...