Jump to content

Scenario design


ago

Recommended Posts

Hallå

 

Har precis läst igenom scenariorna till BV och slås av utvecklingen som skett. Pricip alla BV scenarion är gigantiska 30, 21, 42, 50, 45, 28, 34 och 52 är antalet squads som finns i OB (undantaget ASL 6 och ASL 7). Detta kombinerat med näst intill obegripliga SSR (ASL 7 SSR 4) och stundtals krångliga VC (ASL 2). Får mig att tycka att dagens scenarior är betydligt bättre och mer spelarvänliga än de gamla. Om man ändå ska ha 52 squads är det ju roligare att spela en dag i RB. Allt var inte bättre förr.

 

Anders

Link to comment
Share on other sites

Hej Anders!

 

Jag kan bara hålla med, när man ville damma av lite britter och köra något från FKAC slås man av samma sak och då är dess scenarion ändå något lite nyare. Det är för mig obegripligt att man skapade så stora scenarion, mycket flyttande och grejande för att i slutändan ha en slutspurt. Det är sannerligen så mycket bättre med de mer moderna scenarion vi nu ser som är intensiva från första turn och sedan faktiskt har ett rimligt antal omgångar.

Edited by ragngand
Link to comment
Share on other sites

Man får också ofta 20 likadana squads i de gamla scenariona. Man blir numera förvånad om man får mer än 75% av sina styrkor i samma trupptyp. Kempf at M var ju ett så grymt scenario, precis som det outgivna Duel of long barrels, för att man startar precis utanför LOS från varandra, på var sin sida om en skogsdunge. Man tar lisom bort runda 1, och går direkt på 2 med DC-placering och tät fight.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...