Jump to content

ASL i Jönköping


melin1971

Recommended Posts

Jag är med i en föreningen i Jönköping och spelar ASL, där även Klas hjälper mig och ett par andra att komma igång. nja..,mest intresserade är typ 2, jag och en till. Tyvärr är igentligen föreningen fullständigt fel för ASL. I söndags blev vi mer eller mindre påhoppade av de andra i föreningen att de var fjantigt att flytta runt på pappersbiter. Alltså samma killar som flyttar runt på massa plastfigurer på ett stort bord och skriker stormförtjust över att en av hans gubbar har strålpistol. Vad jag menar är, finns det någon förening i Jönköping för oss pappersflyttare?

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte om det finns folk som spelar ASL i Jönköping men ungefär en gång i månaden så har vi här i Borås en ASL-dag på Armagedon (Borås största SVEROK-klubb) och om du/ni inte tycker att det är allt för långt så är ni välkomna. Nästa ASL-dag äger rum den 4:e mars.

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

Jag vet inte om det finns folk som spelar ASL i Jönköping men ungefär en gång i månaden så har vi här i Borås en ASL-dag på Armagedon (Borås största SVEROK-klubb) och om du/ni inte tycker att det är allt för långt så är ni välkomna. Nästa ASL-dag äger rum den 4:e mars.

 

// Daniel

 

Kör ni även med ASLSK regler? för jag och min kompis använder dessa regler än så länge. Vi är gröna inom ASL och vi har bara Starter kit grejor. Och vi har inte lärt oss allt än endå. Fast..till den 4 mars har man förhoppningsvis snappat upp lite mer :lol: Är ni många som spelar då? En gång i månaden ska ju inte vara så farligt att komma iväg.

Link to comment
Share on other sites

Kör ni även med ASLSK regler? för jag och min kompis använder dessa regler än så länge. Vi är gröna inom ASL och vi har bara Starter kit grejor. Och vi har inte lärt oss allt än endå. Fast..till den 4 mars har man förhoppningsvis snappat upp lite mer :lol: Är ni många som spelar då? En gång i månaden ska ju inte vara så farligt att komma iväg.

 

Vi kör det mesta! :D

 

Jag spelar dessutom gärna ett ASLSK-scenario, och det är mycket enklare att lära sig genom att spela med mer erfarna spelare (Är själv relativt ny, men har god koll på grunden i alla fall).

 

Deltagar antalet varierar mycket, ibland är vi endast 3-4st och ibland är över 8 (tror i alla fall att vi minst har varit 9st som mest).

 

Vi träffas och spelar då med vem vi vill och vad vi vill. Andreas håller lite statistik över hur det går för var och en (se Resultat 2006).

 

Enda kravet är att ni betalar en medlemsavgift till Armagedon som jag tror även i år ligger på 100:-/år.

 

Så fundera inte på era förkunskaper, bara kom och ha skoj! :)

 

// Daniel

Edited by Daniel
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...