Jump to content

Är det någon där


Jerry

Recommended Posts

OM man med ex-vis en stridsvagn i rörelse vill skjuta in sig på en hex där egen trupp finns, men som inom kort ska dra sig tillbaka och släppa in FI, bör man undvika att "critta".

Fast det där kan nog Brain berätta närmare om ...

:D

 

(Trots att jag åkte på däng var det helt klart årets roligaste ftf. Jag ser fortfarande fram mot returen.)

 

Matts

Link to comment
Share on other sites

OM man med ex-vis en stridsvagn i rörelse vill skjuta in sig på en hex där egen trupp finns, men som inom kort ska dra sig tillbaka och släppa in FI, bör man undvika att "critta".

Fast det där kan nog Brain berätta närmare om ...

 

Hm, jag tror inte att man kan/får skjuta/attackera en Location där endast egna enheter finns.

Link to comment
Share on other sites

Hm, jag tror inte att man kan/får skjuta/attackera en Location där endast egna enheter finns.

Det kan du, men det får normalt ingen effekt mot egne enheter. A7.4: "...all the Personnel-units/unarmored-vehicles/Vulnerable-PRC in the same Location are considered targets of fire that does not have to specify a particular target, with the outcome of such fire affecting all those enemy (or Melee) units in the target Location"

 

Unntaket er Area Target Type som sier (C3.33): "All (including friendly) non-Aerial units in the target hex can be hit..."

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...