Jump to content

red barricades


Jerry

Recommended Posts

Hej

om jag tänder eld på en byggnad i "red barricades", vem har kontrollen av byggnaden, den kan väl inte tillfalla fienden? Att jag bjuder på "victory points-locations" till fiendens seger, det kan jag ställa upp på, men den är väl fortfarande tillhörig den sidan som sist kontrollerade den ???

 

Jag tycker det hela med bränder o kontroll verkar sannerligen "messed up "

Link to comment
Share on other sites

Om du anlägger en brand I RB blir alltihopa fiendens. Kanske inte så kul, men annars hade det varit hur lätt som helst att stoppa fiendens anfall genom att tända lite eldar rätt i deras anfallsväg. Hade varit en klockren taktik.

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Om du anlägger en brand I RB blir alltihopa fiendens. Kanske inte så kul, men annars hade det varit hur lätt som helst att stoppa fiendens anfall genom att tända lite eldar rätt i deras anfallsväg. Hade varit en klockren taktik.

 

Janusz

 

Aj !!

du menar alltså om jag har lite eld-sättar- grupper som opererar bakom egen rysk linje o tuttar på för att förneka tysken dessa byggnader framöver, tillfaller honom ?

 

Men hur tusan drar man en frontlinje i såfall, blir det tyska pockets ??

 

Måste man inte ha varit inne i en "strategic location" innan den kan tillfalla den ena sidan ??

Link to comment
Share on other sites

Aj !!

du menar alltså om jag har lite eld-sättar- grupper som opererar bakom egen rysk linje o tuttar på för att förneka tysken dessa byggnader framöver, tillfaller honom ?

 

Men hur tusan drar man en frontlinje i såfall, blir det tyska pockets ??

 

Måste man inte ha varit inne i en "strategic location" innan den kan tillfalla den ena sidan ??

 

Finns minst 2 olika typer av "pockets" . Är inte helt 100 men du kan få tillbaka den ifall den är helt inringad.

Link to comment
Share on other sites

Allt som den ursrpungliga elden sprider sig till förfaller till fienden.
Men går tilbake til russeren når ilden har sluknet hvis det fortsatt er en pocket uten tyske styrker.

 

ndrar vad som händer om en avsiktlig och en oavsiktlig eld sprider sig till samma ställe...?

Jeg hadde da spilt RB da vi skrev om VC-kapitlet, så vi lagde en egen regel for dette, nemlig A26.162. :D

 

Svaret er at all ilden da regnes som avsiktig.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...