Jump to content

Italienska HS


Doomfarer

Recommended Posts

Möjligt att detta hör hemma under regelsnack, flytta det i så fall dit. :unsure:

 

Finns det någon speciell anlending till at just Italenska HS är så extremt kassa? Jag har aldrig spelet med Italienare förrut med det kom med några i SK#2 och märke att de är extremt svåra att få tillbaka i strid om de blivit knäckta. Deras HS är ju rena skämtet, 4 i moral. :blink:

 

Varför är det så här?

Link to comment
Share on other sites

Det här är min (och andras) subjektiva åsikt och gissning.

 

De olika nationerna i ASL är karikatyrer. Nationernas egenskaper har överdrivits och förstärkts och implementerats i squaddarna när man designat spelet.

 

Italienarna var kända under och efter andra världsktiget som den klart kassaste nationen av dom alla. Därför har man bl.a. gjort Italienska halfsquads med broken moral på 4.

 

Urkasst, men samtidigt urballt. :D

Link to comment
Share on other sites

Det är väl så att en halv-squad alltid (något undantag kanske finns) har ett lägre på den brutna moralen.

 

Sedan tror jag att non-Elite italienska MMCs (inte Crew kanske) normal har ett lägre i morale när dom är brutna. Summa två lägre för en bruten halv-squad, vilket innebär att den har 4 i morale.

 

Men en bruten iteliensk conscript halv-squad ska vara svår att övertala att plocka upp sin vapen igen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...