Jump to content

BSK?


Maglica

Recommended Posts

Nej tyvärr inte, såg dessutom att det var sista anmälningsdag igår... :(

 

// Daniel

 

Arrangemang skall nog inte vara något hinder att ge in lite senare, kommer kanske bara inte med i första reklam pdf-en.

 

Maila Dina och kolla.

Edited by Brain
Link to comment
Share on other sites

Kan man inte ha någon form av öppet spel, dit folk kan komma å spela, och så kan man ha ett underliggande turneringsspel, som går ut på att man ska spela typ 3 st scenarios under fredag + lördag och de två som har fått mest poäng under dessa scenarios möts på söndagen i en final?

 

Bara en fundering.

 

Dessutom kan man ju tillåta annat spel runt om kring, vilket förhoppningsvis lockar in nybörjare, som andreas kan sälja SK:s till! :)

 

Vad tror ni?

 

// Daniel

Link to comment
Share on other sites

På BSK så kommer det att arrangeras ett krigsspelsrum! :)

 

Det vore väldigt roligt om det arrangerades en ASL-turnering i någon form där.

 

Alla typer av krigsspel kommer att kunna spelas där men jag ser gärna att ASL får en framträdande "presence" där så att vi får visa upp ASL-sverige för dom vanliga dödliga och försöka fiska in nya yngre och äldre förmågor till hobbyn.

 

Sverok brukar arrangera buss-transporter från bland annat Stockholm för konventsbesökare och det brukar kosta en spottstyver att åka fram och tillbaks med den (Har för mig att det kostade 80 kr förra året).

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Kan man inte ha någon form av öppet spel, dit folk kan komma å spela, och så kan man ha ett underliggande turneringsspel, som går ut på att man ska spela typ 3 st scenarios under fredag + lördag och de två som har fått mest poäng under dessa scenarios möts på söndagen i en final?

Har det hänt något med dina planer på ASL-aktivitet på BSK Daniel?

Link to comment
Share on other sites

Jag kan tyvärr inte anordna någon turnering men jag vet att Brain bl.a. har pratat om att spela ASL, dock ingen turnering.

 

// Daniel

 

Helt korrekt, ingen turnering men jag skall finnas till hands för nybörjare att lära sig lite ASL.

 

Dock så kommer jag ju att ta med mig mycket ASL-prylar så man kanske skulle kunna köra en kampanj??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Från BSK web:

 

Inträdet är samma som förra året, 300:- om man betalar på plats. Priset är fallande ju senare man kommer. Med andra ord kostar det 300:- på torsadg, 200:- på fredag och 100:- på lördag. Om man väljer att annonsera sin ankomst i förväg, kostar det 200:- för tre dagar. Sista inbetalningsdatum för föranmälningar är 25 oktober.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jag tänker komma!

Det är klart att ni skall dyka upp och spela.

Det kommer att finnas ett krigsspelsrum som det på Lincon.

Dock blir det väl ingen turnering men lite friendly game är ju aldrig fel.

 

Ok nu har jag PR:at nog för BSK

:)

 

Ja just ja!

 

Om någon vill åka med från Linköpingshållet så finns det plats i min bil.

 

Hör av er i så fall

 

//Pär

Link to comment
Share on other sites

Vi från Skövde kommer också.

Det vore kul om ASL fick en närvaro på konventen igen så ta chansen att både spela och ha kul och samtidigt få fler nyfikna på ASL.

 

Jag vet att Brain kommer att hålla i demo av ASLSK i krigsspelsrummet men se till att dyka upp och ta chansen att kunna spela riktiga ASL också.

 

Här är lite bilder från krigsspelsrummet som arrangerades på LinCon:

Krigsspel på LinCon

Link to comment
Share on other sites

OK, någon som ställer upp på ett ASL-scenario under lördagen? (5/11)

BSK är väl veckan innan?

 

Du kan väl tvinga Klas om inte annat!

 

Jag skall spela OCS med Roger som det ser ut nu (Sicily) !

 

Men det vore ju roligt om det dök upp lite trevliga asl:are också!

 

Klart du skall med

 

;)

Link to comment
Share on other sites

Om det blir ett vanligt ASL-möte i Borås den 12/11, satsar jag nog på det istället. Kan tyvärr inte åka på båda. /Thomas

Hmm, blir mer och mer sugen på att åka till BSK iallafall men kan i så fall bara på fredag 4/11. (Och då kommer jag inte till Borås den 12/11.) Är det någon som håller i ASL på BSK eller får var och en fixa själv?

/Thomas

Link to comment
Share on other sites

Hmm, blir mer och mer sugen på att åka till BSK iallafall men kan i så fall bara på fredag 4/11. (Och då kommer jag inte till Borås den 12/11.) Är det någon som håller i ASL på BSK eller får var och en fixa själv?

Det kommer inte att vara någon officiell ASL-turnering, men som vi ser tidigare i tråden så kommer det att finnas flera ASLare på plats att spela mot.

Så vad du behöver göra själv är att dyka upp. :)

Link to comment
Share on other sites

Ok, som det ser ut så blir det alltså Parni, Maglica, Brain, Daniel, TSUN, Mats och jag från ASL Sweden som dyker upp och spelar i krigsspelsrummet (plus eventuella drop-ins).

 

Sen så dyker det även upp ett gäng "ordinära" krigsspelare också, kolla Krigsspels forum för det.

Edited by Scipio
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...