Jump to content

HEAT vs Pillbox


danielh242

Recommended Posts

Hejsan!

 

Mina pillboxar fortsätter att spöka för mig!

 

Dangens fråga:

 

Jag vill skjuta ett SW med HEAT (ex. PIAT) mot en pillbox. Jag väljer mellan Inf.Target och Area Target. Hur fugerar det sen? När jag skjuter AP/APCR/APDS mot pillboxen så gäller ej Defence Modifiern om vapnets TK är dubbelt så högt som Defence modifiern.

 

Gäller detta även om man skjuter HEAT?

 

Får jag defence modifiern som en TEM på TH slaget?

 

Vad händer om jag väljer att skjuta Area fire? (TH Case Q NA)

Link to comment
Share on other sites

Okej, nu var jag för snabb med att fråga igen. Glöm frågan om jämförelsen mellan AP och HEAT. Jag läste just er holmgång förra gången detta diskuterades.

 

Jag omformulerar frågan:

 

Kan jag överhuvudtaget använda en PIAT mot en pillbox från en ruta som ligger i dennas NCA? Om ja, vilka modifikationer gäller?

Link to comment
Share on other sites

En Piat är ett HEAT-vapen och har ingen direkt fördel mot en Pillbox. Du skjuter alltså ett vanligt To Hit mot den med den modifikationen vars sida du skjuter genom.

Notera att man endast kan skjuta Area Fire med HE (dvs High Explosive).

 

B30.35 AP: Neither the CA nor the NCA Defense Modification nor other TEM applies to an AP/APCR/APDS attack against a pillbox/its-contents, provided the Basic TK# of that ammo type being fired is > twice the Defense Modification that would otherwise apply. An AP/APCR/APDS hit on a pillbox is resolved using the normal HE-Equivalency rules (C8.31).

Edited by carlsson
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...