Jump to content

Beyond the Bocage


Maglica

Recommended Posts

Och sedan finns det ju fanzin, som "Dispatches from the Bunker", och de Canadensiska produkterna.

 

Jag skulle kanske dra mig för att beställa in 3 ex. av allt CH har i lager :o/

 

Janusz

Link to comment
Share on other sites

Jag skulle kanske dra mig för att beställa in 3 ex. av allt CH har i lager

 

Just CH har fått mycket skit i iofs. Inte för att jag själv har spelat nåt, men man har hört. Frågan är om det är så dåligt?

 

Vilka CH-grejer ska man ha då?

 

PS. Janus, skaffa ett konto! DS.

Link to comment
Share on other sites

Hej Grabbar

 

Jag har sett de två Hero Pax som CH har givit ut och de ser bra ut.

Jag väntar också på att få de två senaste CH Magazines och kommer att avlägga rapport när de dyker upp.

Mina erfarenheter av all vad heter CGs som kommer från HoB tycks ha så allvarliga regel-brister att de är i stort sett ospelbara men jag har dock hört en del bra saker om Dien Bien Phu och Guerra Civil, men osvuret är bäst förstås.

 

Schwerpunkt är alltid pålitliga även om jag själv tycker att kvaliteten har försämrats något i de två senaste volymerna.

 

HoB tänker jag inte nämna något om eftersom jag är part i målet.

 

De kanadensiska packen har en del trevliga scenarios men har balans-problem lite för ofta, inte jätteallvarliga men dock. Dessa scenarios tenderar också att vara ganska stora vilket gör att de inte ser turnerings-spel så ofta.

 

Peter "Commissar Piotr" Rogneholt

Link to comment
Share on other sites

När det gäller kvalitet på CH så fanns det väl en sammanfattning i ett inlägg på ASLML rätt nyligen. Minns jag rätt så var det generellt sämst tryckkvalitet, dåligt speltestat etc i mitten. Själv är jag dock helt fel person att be om förstahandsintryck... Finns ju så mycket annat - som man redan har eller vill köpa - som man inte hinner spela att man kan ta sådant med jämnare kvalitet först B)

 

Sedan kan det ju finnas en risk med att köpa allt som finns i lagret, borde ju vara de bra sakerna som går åt först medans de sämre produkterna inte blir OOP utan hamnar just på lagret :rolleyes:

 

- Håkan Marklund

Link to comment
Share on other sites

Håller med Klas. Schwerepunkt bör var med i lager.

 

Tycker även att andra third part produkter - som Critical Hit till exempel - som är knepiga att beställa direkt från USA skulle vara i lager. Även om CH ofta är dåliga kan man ändå vaska fram guldkorn ur det. Ta scandinavian open 2004 urval av scenarion i år. Många är faktiskt från CH. (kanske t.o.m. fler än från MMP??? :o )

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...